Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mimari Tasarımda Dekoratif Sanatlar | İMÇ109 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Amaç |
Bu ders, Avrupa ve Anadolu mimarlık geleneğinde dekorasyon kavramını ele alarak mekansal farkındalığın geliştirilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Avrupa mimarisinin çeşitli dönemlerinde fresk, mozaik, duvar resmi ve vitray kullanımı incelenecektir. Dekoratif Türk sanatları kapsamında yer alan taş bezeme, ahşap işleri, çini, duvar resmi, hat sanatı, tekstil, cam sanatı ve metal işleri gibi çeşitli teknik ve malzemeler de, mimari tasarıma katkıları bağlamında irdelenecektir. Osmanlı mimarisinde Batılılaşma döneminde teknik ve motiflerde görülen değişim ile geleneksel tasarım öğelerinin çağdaş yorum ve yansımaları da tartışılacak konular arasındadır. |
Ders Kaynakları |
Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları (D. Kuban / YKY)
The Evolution Of Turkish Art And Architecture (M. Sözen, İ. Akşit / HAŞET) Mimarlık 101, Yazar: Nicole Bridge Çevirmen: Funda Sezer, Kapak Tasarımı: Artemis İrem, Yayınevi: Say Yayınları (2016) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Dekoratif Sanatlar Nelerdir? | Ders |
2 | Antik Roma Fresk ve Mozaikleri, Bizans’ta Mozaik Sanatı’nın Gelişimi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Gotik dönem’de Vitray ve Taş Bezeme, Barok Dönem’de Görsel Sanatlar ve Mimari | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Art Nouveau ve Mimaride Görsel Sanatlar | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Anadolu Selçuklu Mimarisi’nde Alçı ve Taş Süsleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Osmanlı’da Ahşap İşleri, Geleneksel Türk Evi'nde Ahşap | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | İslam Mimarisi’nde Çini, Maden Sanatı ve Cam Sanatı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ara sınav | Ders Gösterim |
10 | Osmanlı’da Kalem işi tekniği, Minyatür, Hat Sanatı ve Mekan Tasarımına Etkileri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Lale Devri’nde Mimari ve Dekoratif Sanatlar (18.yy.) | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Osmanlı İmparatorluğu’nda Batılılaşma Etkisinde Türk Mimarisi ve Dekoratif Sanatları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Türk Dekoratif Sanatlarında Çağdaş Yorumlar, Sunumlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Sunumlar, Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Sunumlar, Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Sunumlar, Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dekoratif sanatlar ve mimari arasındaki ilişkiyi analiz eder. | |||
Dekoratif düzenlemelerde kullanılan malzeme ve teknikleri açıklar. | |||
İç mekan tasarımında görsel sanatların yaratıcı kullanım olanaklarını araştırır. | |||
Dekoratif sanatların tarihsel gelişimini açıklar. | |||
Farklı coğrafyalara ve toplumlara ait dekoratif yaklaşımları değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dekoratif sanatlar ve mimari arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Dekoratif düzenlemelerde kullanılan malzeme ve teknikleri açıklar. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
İç mekan tasarımında görsel sanatların yaratıcı kullanım olanaklarını araştırır. | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Dekoratif sanatların tarihsel gelişimini açıklar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Farklı coğrafyalara ve toplumlara ait dekoratif yaklaşımları değerlendirebilme yeteneği kazanır. | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |