Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Peyzaj ve Bahçe Sanat Tarihi | İMÇ102 | 2 | 3 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İlk çağ uygarlıklarından başlayarak günümüze kadar gelen çevre tasarımı sanatını etkilemiş peyzaj ve çevre tasarımı sanatına dair örneklerin tanıtılmasıdır. |
Ders İçeriği |
İlkçağlardan başlayarak Ortaçağ, Rönesans ve günümüze değin uzanan süreçte bahçe ve peyzaj kavramları ile bahçe tasarım dönemleri tarihi bir perspektifte verilerek günümüzde bahçe ve peyzaj sanatı anlayışı örneklerle açıklanmaktadır. Yunan sanatı, Roma sanatı, İran sanatı, Ortaçağda Avrupada sanat, İslam sanatı, Uzak Doğu sanatı, Rönesans sanatı, Barok sanatı, natüralizm, Anadoluda Türk sanatı, Rönesans ve barok bahçeleri, natüralistik bahçe anlayışı, günümüz peyzaj mimarlığı sanatında çevre bütünü içinde bahçe sanatı. |
Ders Kaynakları |
Akdoğan, G., 1974. “Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi”. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 536, Ders Kitabı: 309, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
Göker, P., Altınok Çalışkan, E., Bulut, B.,2022.” Peyzaj Sanat Tarihinde islam ve Türk Bahçeleri”. Gece Kitaplığı, Ankara. "Evyapan, G., Tokol, A., 2000.” Peyzaj Tasarımı Ders Notları”. Metu Faculty of Architecture Press. Ankara. " |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 47 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bağ, bahçe, avlu, meydan, mesire vb. bahçe kültürü ve peyzaj sanatı ile ilgili tanım ve terminolojilerinin verilmesi | Ders |
2 | Mısır ve Mezopotamya uygarlıklarında bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
3 | Fenike uygarlığı ve İbrani bahçeleri | Ders |
4 | Anadolu uygarlıklarında bahçe; Prehistorik dönem, Yunan ve Roma uygarlıklarında bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
5 | Anadolu uygarlıklarında bahçe; Bizans uygarlığı ve Erken Türk çağında bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
6 | Anadolu uygarlığında bahçe; Selçuklu dönemi & Osmanlı dönem bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
7 | Anadolu uygarlıklarında bahçe; cumhuriyet döneminde bahçe ve Türk bahçesi (Topkapı, Dolmabahçe, Beylerbeyi, Yıldız Sarayı, Köşk, Kasır bahçeleri) | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Hint ve İran bahçeleri, İslam bahçeleri, İspanya İslam bahçeleri | Ders |
10 | Manastır ve şato bahçeleri, Avrupa Ortaçağ uygarlıklarında bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
11 | Rönesans bahçeleri; İtalyan Rönesans (Villa lante, Villa Deste, Villa Medici vb) örnekleri bahçe ve peyzaj sanatı | Ders |
12 | Barok bahçeleri; Avrupa ve Fransız barok bahçe ve peyzaj sanatı (Versailes Sarayı, Le Notre.) | Ders |
13 | Naturalistik İngiliz bahçe ve peyzaj sanatı, Uzakdoğu bahçe ve peyzaj sanatı; Çin ve Japon bahçeleri, Çağda bahçe ve peyzaj tasarım yaklaşımları; genel değerlendirme | Ders |
14 | Naturalistik İngiliz bahçe ve peyzaj sanatı, Uzakdoğu bahçe ve peyzaj sanatı; Çin ve Japon bahçeleri, Çağdaş bahçe ve peyzaj tasarım yaklaşımları; genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlk çağdan başlayarak günümüze kadar uzanan tarihi süreçte görülen örneklerle bahçe ve peyzaj kavramları arasındaki farkı tanımlar | |||
Peyzaj sanatını biçimlendiren unsurları sıralar. | |||
Tarihi süreç içinde peyzaj sanatının gelişimini tartışabilir | |||
Farklı kültür ve uygarlıklarında görülen çevre tasarım yaklaşımlarının arka planında yer alan teorileri yorumlayabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlk çağdan başlayarak günümüze kadar uzanan tarihi süreçte görülen örneklerle bahçe ve peyzaj kavramları arasındaki farkı tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj sanatını biçimlendiren unsurları sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi süreç içinde peyzaj sanatının gelişimini tartışabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı kültür ve uygarlıklarında görülen çevre tasarım yaklaşımlarının arka planında yer alan teorileri yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |