EN
  • Anasayfa
  • İMÇ104 Teknik Çizim ve Perspektif II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ104 - Teknik Çizim ve Perspektif II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknik Çizim ve Perspektif II İMÇ104 2 2 + 4 8,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Adive Begül BULUT
Ders Veren
Amaç

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve planlama çalışmalarında bir düşüncenin veya sonradan oluşturulmuş tasarımın çizgisel anlatımını öğrencilerimize öğretmek, teknik ve estetik mesleki becerilerini arttırmak

Ders İçeriği

Çizim tekniği ve grafik gösterim tekniklerinin geliştirilmesi, kesit ve perspektifin öğrenilmesine yönelik çalışmalar

Ders Kaynakları Şahinler, O. 1982. ”Mimarlıkta teknik resim”. Yay yayımcılık, İstanbul.
Neufert, E. 1979. “Yapı tasarımı temel bilgileri”. Güven yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 7 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 185
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi. Ders
2 Çizim üzerinden kesit ve görünüş çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. Ders
2 Çizim üzerinden kesit ve görünüş çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. Ders
2 Çizim üzerinden kesit ve görünüş çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. Ders
5 İzdüşüm, paralel ve izometrik perspektif çizilmesi. Derste uygulamalı ödev. Ders
6 Tek kaçma noktalı perspektif çizimi. Derste uygulamalı ödev. Ders
6 Tek kaçma noktalı perspektif çizimi. Derste uygulamalı ödev. Ders
8 Ara Değerlendirme Ders
9 Çift kaçma noktalı perspektif çizimi. Derste uygulamalı ödev. Ders
9 Çift kaçma noktalı perspektif çizimi. Derste uygulamalı ödev. Ders
11 Örnek alan üzerinden çizim pratiğinin geliştirilmesi Ders
11 Örnek alan üzerinden çizim pratiğinin geliştirilmesi Ders
11 Örnek alan üzerinden çizim pratiğinin geliştirilmesi Ders
14 Genel değerlendirme ve tekrar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ölçek kavramını bilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. 3 1 5 1 1 1 1 1 4 1 1 1
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. 4 1 5 1 1 2 1 1 4 1 2 2
Ölçek kavramını bilir. 5 4 5 3 1 4 1 2 1 1 3 2
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. 5 4 5 4 3 3 2 1 5 1 4 4
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak 5 3 5 4 3 4 2 1 5 2 4 5