EN
  • Anasayfa
  • İMÇ106 Temel Tasarım II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ106 - Temel Tasarım II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Tasarım II İMÇ106 2 2 + 4 8,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL
Ders Veren
Amaç

Ders, ön koşulu olan İMÇ105 Temel Tasarım I dersinde öğretilen tasarımın temel kavramları ile ilgili genel bilginin, gelişmiş ve daha detaylı olarak kullanılmasını hedefler. Soyutlama ve biçimlere/formlara ilişkin dilin ayrıntılı bir şekilde kavratılmasını amaçlar. Düzlemler ve çizgisel elemanlar aracılığı ile hacimlerin organizasyonunu tanımlanmış işlevlere yönelik kurgulanmasını temel alır. Özellikle üç boyutlu kompozisyon oluşturan öğelerin kavratılması ve tasarım süreci becerilerinin kazandırılması dersin önemli hedeflerindendir.

Ders İçeriği

Tasarım sürecinin bir problem çözme yolu olduğu, yönteminin ise yap-boz sistematiğine dayandığı, sonuca deneyerek ulaşılabildiği ve biçimsel sentezlere ulaşmanın yolları; diğer tasarım alanlarındaki görsel malzeme örnekleri ile tasarım kavramları.

Ders Kaynakları Her Yönüyle Çizimin Temelleri - Barrington Barber
İnkılap Yayınevi - Temel Tasarım
Çizim Tekniklerine Dair her türlü döküman, görsel
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Her Yönüyle Çizimin Temelleri - Barrington Barber
İnkılap Yayınevi - Temel Tasarım
Çizim Tekniklerine Dair her türlü döküman, görsel
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Çınar, K. ve Çınar, S. 2018. Temel Tasarım. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları, Konya
Civcir, E. ve Özdemir, İ. 2015. Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
Erdoğan, E. Ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
Principles of Form and Design, Wucius Wong, John Wiley &Sons,Inc., 1993
Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Bilgi Denel, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara, 1981.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 213
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi Beyin Fırtınası
2 Gestalt Prensipleri çerçevesinde (şekil-zemin, benzerlik, süreklilik, kapalılık ve yakınlık) nokta, çizgi ve düzlem
3 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Nokta çalışması)
4 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Çizgi çalışması)
5 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Şekil çalışması) Ders
6 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Renk çalışması) Ders Beyin Fırtınası
7 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Renk ve şekil çalışması) Ders Beyin Fırtınası
8 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Sert doku çalışması) Ders Beyin Fırtınası
9 Tasarım ilkeleri doğrultusunda kompozisyon (Yumuşak doku çalışması) Ders Beyin Fırtınası
10 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk ve doku) Ders
10 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk ve doku) Ders
12 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk, şekil ve doku) Ders
12 Tasarım ilkeleri doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (renk, şekil ve doku) Ders
14 Tasarım ilkeleri ve doğrultusunda çoklu kompozisyon oluşturma (final ödevi) Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
-Temel tasarım algısı ile çizim tekniklerini geliştirmeye çalışmak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını oluşturmasını sağlamak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak -İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak -Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
-Temel tasarım algısı ile çizim tekniklerini geliştirmeye çalışmak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını oluşturmasını sağlamak -Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak -İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak -Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak 5 4 5 3 4 2 5 4 5 5 5 5
Tasarımcı algısını oluşturmaya başlamak 5 5 5 4 4 3 5 5 5 5 5 4
Derste verilenlerin yanında öğrencinin kendi tarzını oluşturmasını sağlamak 5 5 5 5 5 3 5 4 5 5 5 4
İki boyutlu yüzeylerde üç boyutlu etkiler oluşturma çalışmaları yapmak 5 5 5 3 5 3 5 5 5 5 5 4