Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mimarlıkta Tekstil | İMÇ110 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
Amaç |
Öğrencilerin iç mimari çalışmalarda profesyonel hayata daha kolay geçiş yapmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İç mimaride tasarım ve dekorasyon elementleriyle prensiplerinin bir sentezi yapılarak, özelliklerinin ve fonksiyonlarının mekânların mimarisiyle, estetik ve işlevsel açıdan uygun bir şekilde bütünleşmeleri. İç mekân tekstillerinin teknik ve işlevsel özellikleri ve doğru kullanımları. Anlatımlar özel hazırlanmış PPS sunumlar eşliğinde olacaktır. |
Ders Kaynakları |
Textile Designs;Susan Meller, Joost Elffers – Şöhret Aktepe
Hasbahçe; Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, Nuran Atasoy, 2011. Gezer H., Mekan Örtüsü Tekstil Malzemesi. T.C. Maltepe Üniversitesi Yayınları, 2009/1, ISBN 978-975-6760-36-9, G.M. Matbaacılık Ve Tic., İstanbul, 2009. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışmak. “Interior Design”ın anlamı. Interior design elementlerine ve birbirleri ile olan ilişkiye genel bakış. | Ders |
2 | İç mekân tekstillerinin tanıtımları, teknik özellikleri, kullanım alanları, estetik ve işlevsel açıdan doğru seçim bilgileri. Tekstillerin diğer elementlerle bütünleşmeleri. | Ders Gösterim |
2 | İç mekân tekstillerinin tanıtımları, teknik özellikleri, kullanım alanları, estetik ve işlevsel açıdan doğru seçim bilgileri. Tekstillerin diğer elementlerle bütünleşmeleri. | Ders Gösterim |
4 | Doku/Yapı: Katı veya yumuşak yüzeylerde bu elementlerle kazanılacak efektler, estetik ve işlevsel açıdan mekânla uyum sağlamaları. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Desen: Görsel olarak ifade edilen ve özellikle tekstillerde gördüğümüz bu elementin, bir mekânın stilinde ve estetiğinde oynadığı rol ve başarıyla kullanılabilmesi. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Pencere tasarımlarının mekânın mimarisi ve dekorasyonu ile uyum sağlamaları, işlevsellikleri; tasarıma uygun kumaş veya diğer malzemelerin seçimleri ve uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Çizgi: Çizgilerin şekli, ebatları ve konumlarının iç mimaride yaratacağı etkiler. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Arasınav | Ders |
9 | Işık ve ses: Natürel veya yapay, ışığın ve sesin insan psikolojisi ve fizyolojisindeki rolü. İç mekânların, işlevselliğine ve ambiyansına olan etkileri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Duvar ve yer döşemelerinin, tasarıma ve işlevine uygun seçilmeleri, teknik özellikleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Renklerin dili: İnsan psikolojisi üzerinde renklerin etkileri; uygun kullanım teknikleri, diğer elementlerle ilişkileri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
12 | Şekil ve boşluk: üç boyutlu cisimlerin karakteristikleri ve bulundukları mekân ile uyumlu orantıları ve ölçüleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Tekstillerin kapladıkları yüzeylerin stili ve kullanımı ile gerek estetik, gerekse işlevsel açıdan doğru seçilmeleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Sanat eserlerinin, antikaların, dekoratif objelerin, çiçek ve bitkilerin iç mekânlarda tasarımın bir parçası veya ana teması olarak kullanımları. Denge. | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekâna ruh verebilmek | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Estetik ve işlevsel elementlerin koordinasyon becerisini geliştirmek | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Teoriyi pratiğe geçirme yeteneğini kazanmak | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tekstillerin stile ve işlevine uygun seçimi | Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Dekorasyon elementlerinin iç mimari ile başarılı bir şekilde kullanımı | Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekâna ruh verebilmek | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Estetik ve işlevsel elementlerin koordinasyon becerisini geliştirmek | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |
Teoriyi pratiğe geçirme yeteneğini kazanmak | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tekstillerin stile ve işlevine uygun seçimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Dekorasyon elementlerinin iç mimari ile başarılı bir şekilde kullanımı | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |