Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Stüdyosu I | İMÇ203 | 3 | 2 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
Ders Veren | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Amaç |
Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler de kullanılarak iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını öğretmek ve bunu gerçek bir alana ilişkin proje çalışmasıyla, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim şeklinde vermek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında, tasarım çalışmalarında kullanılan proje aşamalarından sörvey, konsept (fikir çalışması) ve konsept plan, avan proje, kesin proje, yapısal ve bitkisel uygulama projeleri ve detay paftalarının neler olduğu ve hangi kapsamda değerlendirilmesi gerektiği konuları bulunmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Francis D., K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994 Francis D., K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition) American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ara Sınav 2 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 3 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
2 | Araştıma ve Sunum | Tartışmalı Ders |
2 | Araştırma ve Sunum | |
3 | Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Araştırma ve Sunum | |
4 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
3 | Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders |
4 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
3 | Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders |
4 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
3 | Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Ara Değerlendirme | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
7 | Mekansal tasarımların yapılması | Tartışmalı Ders |
8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
7 | Mekansal tasarımların yapılması | Tartışmalı Ders |
8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
7 | Mekansal tasarımların yapılması | Tartışmalı Ders |
8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
10 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders |
8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
10 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders |
8 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
12 | Çevre tasarımı kritkleri | Tartışmalı Ders |
13 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
13 | Sunum paftasının hazırlanması | Tartışmalı Ders |
13 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
13 | Sunum paftasının hazırlanması | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ders proje tasarım stüdyosu olarak bireysel kritik, tartışma ve belirlenen hedefler üzerinde proje sunumları yapabilecektir. şekillendirebilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç ve dış mekan düzenlemelerine ilişkin biçimsel ve işlevsel analizleri verilen örnek projeler üzerinden yapabilecek ve bu projelerin temel tasarım konseptlerine ulaşacaktır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Analiz sonuçlarını tasarım amaçlarıyla birleştirmek ve tasarım gelişimine somut yapısal öğeler veformlar olarak aktarmayı sağlayacaktır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders proje tasarım stüdyosu olarak bireysel kritik, tartışma ve belirlenen hedefler üzerinde proje sunumları yapabilecektir. şekillendirebilecektir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
İç ve dış mekan düzenlemelerine ilişkin biçimsel ve işlevsel analizleri verilen örnek projeler üzerinden yapabilecek ve bu projelerin temel tasarım konseptlerine ulaşacaktır. | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 |
Analiz sonuçlarını tasarım amaçlarıyla birleştirmek ve tasarım gelişimine somut yapısal öğeler veformlar olarak aktarmayı sağlayacaktır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 |