Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mimarlık Bilgisi | İMÇ205 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Amaç |
Yapı ve yerleşme kültürü kapsamında Anadolu mimarlık tarihi, mimarlık ve yapısal sistemler ile ilgili genel teknik ve tasarımsal bilgilerin verilerek mimari terminoloji, yapılanma tarihi, proje etap ve içerikleri ile küçük ölçekli yapı tasarımları hakkına yetkinlik kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Yaşamsal eylemlerin sürdürülebilmesini sağlamak amacı ile mekanlar düzenleme ve fiziksel çevreyi tasarlama eylemi olarak mimarlık peyzajın temel bileşenlerinden biridir. Bu ders kapsamında; süreç içinde yapılanma ve mimarlığın gelişimi, yapı ve mimarlık ile ilgili terimler tartışılmaktadır. Strüktürel sistemler, yapı bileşenleri olarak temeller, duvarlar, döşemeler, çatılar ile yapısal elemanlar malzeme, teknoloji ve tasarım kriterleri açısından irdelenmekte; uygulamada bu veriler doğrultusunda peyzaj tasarımı çalışmalarında karşılaşılabilecek küçük ölçekli yapı tasarımları ile yapı ve yakın çevrelerine ilişkin tasarım çalışmaları gerçekleştirilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Arcan, E.F., Evci, F., 1992. Mimari Tasarıma Yaklaşım 1, Bina Bilgisi Çalışmaları, İstanbul.
Corbusier, L., 1999. Bir Mimarlığa Doğru. Yapı Kredi Yayınları Sanat-48, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayımcılık A.Ş., İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 15 |
Uygulama 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anadolu Mimarlık Tarihi, Eski Çağ Uygarlıkları, Paleolitik, Neolitik Dönem Hitit, Demir Çağı, Urartu, Frig, Lydia, Greko-Pers | Ders |
2 | Yunan ve Roma Uygarlıkları, Bizans Uygarlıkları | Ders |
3 | 11. ve 14. Yy Beylikler Dönemi \ Erken Türk Çağı, Selçuklu Dönemi, Osmanlı Dönemi | Ders |
4 | Cumhuriyet Dönemi, Mimarlık İle İlgili Terimler, Tanımlar | Ders |
5 | Mimari Tasarim ve Proje Aşamalar, Mimari Tasarım ve Göz Önüne Alınması Gereken Etmenler Proje Ve Kapsamı, Avan Proje, Kesin Proje, Uygulama Projesi | Ders |
6 | Yapısal Sistemler \ Strüktürel Sistemler Yapı Malzemesi, Yığma Yapılar, İskelet Sisemler | Ders |
7 | Yapısal Sistemler, Katlanmış Plaklar, Kabuk Örtüler, Asma-Germe Yapılar, Uzay Kafes Sistemler | Ders |
7 | Yapısal Sistemler, Katlanmış Plaklar, Kabuk Örtüler, Asma-Germe Yapılar, Uzay Kafes Sistemler | Ders |
9 | Temeller, Duvarlar | Ders |
10 | Döşemeler | Ders |
11 | Çatılar | Ders |
12 | Merdivenler | Ders |
13 | Pencereler, Kapılar, Çağdaş Mimarlık | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mimarlık ile ilgili terim ve tanımları tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mimarlık ile ilgili peyzaj planlama ve tasarım çalışmalarını ilişkilendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mimarlığın tarihi süreç içindeki gelişimini değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık ile ilgili terim ve tanımları tartışabilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
Mimarlık ile ilgili peyzaj planlama ve tasarım çalışmalarını ilişkilendirebilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Mimarlığın tarihi süreç içindeki gelişimini değerlendirebilir. | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |