Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Tanıma ve Değerlendirme I | İMÇ207 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Amaç |
Açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin bitki sistematiğindeki yerini göstererek dünyada ve özellikle Türkiye’de doğal yayılış gösteren bitkilerin dış görünüş olarak tanınmalarını (genel dış görünüş, yarak, çiçek, meyve, sürgün, kabuk vb.) sağlamak ve yetişebilecekleri ekolojik ortam bilgilerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Bitkileri tanıma için gerekli bilgi ve terimler, tohumlu bitkilerin bitkiler dünyasındaki yeri, açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkilerin farkları, flora ve vejetasyon kavramları, flora bölgeleri ve önemli vejetasyon tipleri, dış mekanda kullanılan geniş yapraklı ve ibreli ağaçların önemi ve tanıtımı, önemli park ağaçlarının dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve dış mekan planlamalarında değerlendirilme olanakları. |
Ders Kaynakları |
MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul. MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri. MEGEP. Botanik Dersi Modülleri. Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul. MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri. Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England Warren, W., 1999, Botanica, Köneman Mamıkoğlu, N.G. 2007. Türkiye'nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı, bitki sistematiğinde isimlendirme, Açık Tohumlu, Kapalı Tohumlu bitkiler ve farkları | |
2 | Bitkilerin vejetatif (büyüme) ve generative (üreme) organları | |
3 | Cycadacea, Ginkoaceae, Araucariaceae ve Taxaceae familyası bitkilerinin morfolojik özelliklerinin tanıtımı ve çevre tasarımında kullanımı | |
4 | Pinaceae Familyasından, Pinus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | |
5 | Pinaceae Familyasından, Cedrus, Larix ve Pseudolarix cinslerinin tanımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Pinaceae Familyasından, Picea, Pseudotsuga cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Pinaceae Familyasından, Tsuga ve Abies cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sequoiadendron, Taxus, Thuja cinsi içerisinde yer alan önemli türlerin genel tanımları ve peyzajda kullanımları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Taxodiacea Familyasından Cryptomeria, Metasequoia, Sciadopitys ve Cupressaceae familyasından Thuja cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Cupressaceae familyasından Brota, Thujopsis, Calocedrus Cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Cupressaceae familyasından Cupressus, Chamaecyparis, xChamaecyparis ve Juniperus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Juniperus cinsi ve Cephalotaxaceae familyasının tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Ephedraceae familyasının tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
15 | Öğrenilen bitkilerin uygulama alanı için seçimi (ekoloji ve tasarım kriterlerine göre uygun bitki seçimi gerçekleştirilecek), Peyzaj bitkilendirme projesi çizimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları açık tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal açık tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Açık tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda(Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Açık tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları açık tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal açık tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Açık tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda(Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Açık tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |