EN
  • Anasayfa
  • İMÇ207 Bitki Tanıma ve Değerlendirme I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ207 - Bitki Tanıma ve Değerlendirme I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Tanıma ve Değerlendirme I İMÇ207 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hilal KAHVECİ
Ders Veren Doç. Dr. Hilal KAHVECİ
Amaç

Açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin bitki sistematiğindeki yerini göstererek dünyada ve özellikle Türkiye’de doğal yayılış gösteren bitkilerin dış görünüş olarak tanınmalarını (genel dış görünüş, yarak, çiçek, meyve, sürgün, kabuk vb.) sağlamak ve yetişebilecekleri ekolojik ortam bilgilerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Bitkileri tanıma için gerekli bilgi ve terimler, tohumlu bitkilerin bitkiler dünyasındaki yeri, açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkilerin farkları, flora ve vejetasyon kavramları, flora bölgeleri ve önemli vejetasyon tipleri, dış mekanda kullanılan geniş yapraklı ve ibreli ağaçların önemi ve tanıtımı, önemli park ağaçlarının dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve dış mekan planlamalarında değerlendirilme olanakları.

Ders Kaynakları MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul.
MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri.
MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul.
MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri.
Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon
Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England
Warren, W., 1999, Botanica, Köneman
Mamıkoğlu, N.G. 2007. Türkiye'nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 5 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı, bitki sistematiğinde isimlendirme, Açık Tohumlu, Kapalı Tohumlu bitkiler ve farkları
2 Bitkilerin vejetatif (büyüme) ve generative (üreme) organları
3 Cycadacea, Ginkoaceae, Araucariaceae ve Taxaceae familyası bitkilerinin morfolojik özelliklerinin tanıtımı ve çevre tasarımında kullanımı
4 Pinaceae Familyasından, Pinus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi
5 Pinaceae Familyasından, Cedrus, Larix ve Pseudolarix cinslerinin tanımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Pinaceae Familyasından, Picea, Pseudotsuga cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Pinaceae Familyasından, Tsuga ve Abies cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Ara sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Sequoiadendron, Taxus, Thuja cinsi içerisinde yer alan önemli türlerin genel tanımları ve peyzajda kullanımları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 Taxodiacea Familyasından Cryptomeria, Metasequoia, Sciadopitys ve Cupressaceae familyasından Thuja cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Cupressaceae familyasından Brota, Thujopsis, Calocedrus Cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Cupressaceae familyasından Cupressus, Chamaecyparis, xChamaecyparis ve Juniperus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Juniperus cinsi ve Cephalotaxaceae familyasının tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Ephedraceae familyasının tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
15 Öğrenilen bitkilerin uygulama alanı için seçimi (ekoloji ve tasarım kriterlerine göre uygun bitki seçimi gerçekleştirilecek), Peyzaj bitkilendirme projesi çizimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları açık tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal açık tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Açık tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda(Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Açık tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler 4 5 3 4 4 5 4 4 5 3 4 4
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları açık tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler 4 4 5 5 3 3 3 4 4 5 5 5
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal açık tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar 3 3 3 3 3 3 3 5 4 4 4 4
Açık tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda(Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. 5 4 3 4 3 3 4 4 4 5 5 5
Açık tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar 5 4 3 4 4 4 5 5 3 3 5 5