Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce | İMÇ213 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Amaç |
Öğrencilere, orta seviye bir İngilizce dil ile yazılmış mimari herhangi bir metni kolayca anlama becerisini sağlamak, bunun için de gerekli mesleki İngilizce kelime kapasitelerini yeterli bir seviyeye getirmektir. |
Ders İçeriği |
Mimarlık, iç mimarlık ve çevre tasarımı ilgili ingilizce yayınlanan geçmiş ve güncel yayınların öğrenci tarafından anlaşılabilmesi için gerekli çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
1 | Mesleki kelimeleri tanıma | Tartışmalı Ders |
9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
9 | Akademik metin çözümleme ve çeviri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilerin mesleğe yönelik İngilizce bilgi ve becerilerini geliştirmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilerin mesleğe yönelik İngilizce bilgi ve becerilerini geliştirmek | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |