Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Konstrüksiyon II | İMÇ206 | 4 | 3 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İç Mekanda ve dış mekanda kullanılan bazı ince detay elemanların tanımlanması, kullanım alanları, uygulama ve yapım tekniklerinin kavranması dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
İç mekânda kullanılan bacalar, kapılar, pencereler, döşeme kaplamaları, tavan kaplamaları, duvar kaplamaları, şömineler, dış cephe kaplamaları, akıllı mimari çözümler ile ilgili kullanılan elemanlar ve bunların teknik çizimleri; dilatasyon derzi, barbakan, söve, harpuşta gibi elemanların tanımı ve gösterimi; otoparklar, oto park tasarımının yapılması ve çizimi; özel olarak tasarlanan iç mekânlarda kullanılacak yapı elemanları ve uygulama detaylarının neler olacağı ile ilgili analizlerin yapılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Anonim. 1979, Neufert, Yapı tasarımı temel bilgileri Güvey yayıncılık . İstanbul.
Pancarcı A., Öcal M., E., 2018, Yapı Teknik Resmi II. Birsen Yayın Evi. İstanbul. Avcıoğlu M., 2011, Yapı Teknolojileri I-II- II. Birsen Yayın Evi. İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | Ders |
2 | Baca ve havalandırma sistemleri | Ders |
2 | Baca ve havalandırma sistemleri | Ders |
4 | Pencereler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Pencereler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kapılar | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Kapılar | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Duvar, zemin ve tavan kaplama sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Duvar, zemin ve tavan kaplama sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Duvar, zemin ve tavan kaplama sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Diletasyon derzleri, harpuşta, söve, barbakan sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Otoparklar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Otoparklar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Derslerde işlenenlerin genel tekrarı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Baca ve havalandırma sistemlerinin sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kapı ve penceleri tanır, sınıflandırır, ilgili projelerden okur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Zemin, duvar ve tavan kaplamalarının uygulama tekniklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diletasyon dezinin nerelere bırakılması gerektiğini, harpuşta, söve ve barbakanın uygulama alanlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Otopark tasarımını yapar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Baca ve havalandırma sistemlerinin sınıflandırır. | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
Kapı ve penceleri tanır, sınıflandırır, ilgili projelerden okur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||
Zemin, duvar ve tavan kaplamalarının uygulama tekniklerini bilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||
Diletasyon dezinin nerelere bırakılması gerektiğini, harpuşta, söve ve barbakanın uygulama alanlarını bilir. | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||
Otopark tasarımını yapar. | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |