Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Tanıma ve Değerlendirme II | İMÇ208 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerin dış görünüş olarak tanınmalarını sağlamak, yetişebilecekleri ekolojik isteklerini ve üretim tekniklerini vererek ve çevre tasarımı alanında hangi amaçlarla değerlendirilebileceğini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Bitkiler alemi, Türkiyenin flora ve vejetasyon bölgelerine göre kapalı tohumlu bitkilerin yayılış alanları, bitkilerde isimlendirme, kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilere ait ağaç, ağaçcık ve çalıların genel özellikleri ve sistematiği, dünyada ve özellikle Türkiye'de yetişen geniş yapraklı bitkilerin tanıtımları, yetişme ortamı ve dağılışlarına ait özellikler, bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım özellikleri açısından değerlendirilmeleridir. |
Ders Kaynakları |
Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon
Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England Warren, W., 1999, Botanica, Köneman Mamıkoğlu, N.G. 2007. Türkiye'nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul Yaltırık, F. (1993). Dendroloji I. Gymnospermae, İstanbul Yaltırık, F. (1998). Dendroloji II. Angiospermae, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 7 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı, bitki dünyasında kapalı tohumlu bitkilerin yeri ve önemi, Türkiye'nin önemli doğal odunsu kapalı tohumlu bitkileri | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Berbericeae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Magnoliaceae ve Ericaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Rosaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Hamaelidaceae ve Platanaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Ulmaceae, Casaurinacaea ve Myrtaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Moraceae, Juglandaceae ve Betulaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Arasınav | Ders |
9 | Fabaceae, Rhamnaceae ve Aquifoliaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Buxaceae, Sapindaceae, Hippocastaneceae, Simaroubaceae ve Apocynaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Oleceae, Arecaceae, Agaveceae ve Bignoniaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Salicaceae Familyasından Salix, Populus cinsleri ile Anacardiaceae Familyasından Pistacia, Rhus türlerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Fagaceae Familyasından Castanea, Fagus ve Quercus cinsleri ve Tiliacea Familyasından Tilia’nın tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Tamaricaceae Familyasından Tamarix'lerin tanıtımı ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları kapalı tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal kapalı tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kapalı tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda (Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kapalı tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları kapalı tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal kapalı tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Kapalı tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda (Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Kapalı tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |