EN
  • Anasayfa
  • İMÇ208 Bitki Tanıma ve Değerlendirme II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ208 - Bitki Tanıma ve Değerlendirme II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Tanıma ve Değerlendirme II İMÇ208 4 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hilal KAHVECİ
Ders Veren
Amaç

Kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerin dış görünüş olarak tanınmalarını sağlamak, yetişebilecekleri ekolojik isteklerini ve üretim tekniklerini vererek ve çevre tasarımı alanında hangi amaçlarla değerlendirilebileceğini öğretmektir.

Ders İçeriği

Bitkiler alemi, Türkiyenin flora ve vejetasyon bölgelerine göre kapalı tohumlu bitkilerin yayılış alanları, bitkilerde isimlendirme, kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilere ait ağaç, ağaçcık ve çalıların genel özellikleri ve sistematiği, dünyada ve özellikle Türkiye'de yetişen geniş yapraklı bitkilerin tanıtımları, yetişme ortamı ve dağılışlarına ait özellikler, bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım özellikleri açısından değerlendirilmeleridir.

Ders Kaynakları Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon
Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England
Warren, W., 1999, Botanica, Köneman
Mamıkoğlu, N.G. 2007. Türkiye'nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul
Yaltırık, F. (1993). Dendroloji I. Gymnospermae, İstanbul Yaltırık, F. (1998). Dendroloji II. Angiospermae, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 6 18
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 7 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı, bitki dünyasında kapalı tohumlu bitkilerin yeri ve önemi, Türkiye'nin önemli doğal odunsu kapalı tohumlu bitkileri Ders Beyin Fırtınası
2 Berbericeae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Beyin Fırtınası
3 Magnoliaceae ve Ericaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Beyin Fırtınası Gösterim
4 Rosaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
5 Hamaelidaceae ve Platanaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
6 Ulmaceae, Casaurinacaea ve Myrtaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
7 Moraceae, Juglandaceae ve Betulaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
8 Arasınav Ders
9 Fabaceae, Rhamnaceae ve Aquifoliaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
10 Buxaceae, Sapindaceae, Hippocastaneceae, Simaroubaceae ve Apocynaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
11 Oleceae, Arecaceae, Agaveceae ve Bignoniaceae Familyası cinslerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Salicaceae Familyasından Salix, Populus cinsleri ile Anacardiaceae Familyasından Pistacia, Rhus türlerinin tanıtılması ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
13 Fagaceae Familyasından Castanea, Fagus ve Quercus cinsleri ve Tiliacea Familyasından Tilia’nın tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
14 Tamaricaceae Familyasından Tamarix'lerin tanıtımı ve değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları kapalı tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal kapalı tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kapalı tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda (Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kapalı tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bitkiler alemi içerisinde gövdeli ve kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerin özelliklerini ve diğer bitkilerden farklarını öğrenecekler 3 5 4 5 4 3 3 4 4 5 5 4
Dünyanın neresinde olursa olsun karşılaşacakları kapalı tohumlu bitkileri dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanıyabilecekler 4 5 5 4 4 3 3 4 5 4 4 4
Flora, vejetasyon kavramları ile Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal kapalı tohumlu bitkileri bilme kabiliyetine sahip olacaklar 3 4 4 4 5 5 4 3 4 5 5 4
Kapalı tohumlu bitkilerin hangi ekolojik ortamda (Yükseklik, iklim, bakı, eğim vb.) kullanılabileceği becerisine sahip olacaklar. 4 5 5 5 4 4 4 3 5 4 4 4
Kapalı tohumlu bitkilerin estetik ve fonksiyonel kullanım olanaklarını öğrenmiş olacaklar 4 4 4 4 4 5 4 5 3 5 5 5