Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maket Yapımı ve Sunum Teknikleri | İMÇ212 | 4 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı; öğrenim ve meslek hayatında tasarım sürecinde ve sunumlarda çeşitli ölçek ve malzemeden maketler yapabilme becerisinin öğrenciye kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
İç mimarlık ve çevre tasarımı sürecinde ve tasarım sonuçlarının sunumunda üç boyutlu değerlendirmeye yönelik maketler ile ilgili malzeme yapım yöntemleri ve sunum teknikleridir. |
Ders Kaynakları |
Megep, 2011. Millî Eğitim Bakanlığı, İnşaat Teknolojisi, Maket İskeleti Oluşturma, Ankara.
Akgün, M., 2004. Mimari Maketler, Birsen Yayın evi. Model Builder's Notebook: A guide for Industrial Designers Architects, Landscape Architects, and Interior Designer Interior Design and Visual Presentation, A Guide to Graphics Models and Presentation Techniques. Maureen Mitton. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 2 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maket malzemelerinin tanımı, ölçek çizim, kesim ve montaj teknik bilgileri. | Ders |
2 | Katmanlı üretim yöntemlerinin malzemede kullanımı, kurgu ve montaj bilgileri . | Ders |
3 | Maket kurgusunun oluşturuluş şekilleri geometrik formlarla kurgu ve montaj . | Ders |
4 | Makette hareketli sistemler ve çözüm önerileri. | Ders |
5 | Tasarım deneme ve üretim aşamalarında model çalışması. | Ders |
6 | Program dahilinde dördüncü malzemeye geçiş kullanım ve kurgu bilgileri. | Ders |
7 | Ölçeği, kurgusu öğrenciye ait bir proje çalışması. | Ders |
8 | Ara değerlendirme | Ders |
9 | Ölçekli çoğaltma teknikleri, silikon kalıp, polyester döküm ana kalıp oluşturma. | Ders |
10 | Akrilik esaslı malzemelerin tanıtımı, kullanım şekilleri. | Ders |
11 | Makette boyama teknikleri, airbrush kullanımı, renk ve malzeme bilgisi. | Ders |
12 | Karma malzeme topluluğu ile çalışma | Ders |
13 | Yapılan maketlerin sunumu | Ders |
13 | Yapılan maketlerin sunumu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım aşamalarında ve sonucunda varılan noktanın üçüncü boyuttaki sonucu görmek veya tasarım sonucunun daha iyi anlaşılması amacıyla maket yapma yeteneği kazanacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Profesyonel tasarımcıların kullanabileceği ve kolaylıkla temin edebileceği uygun malzeme ve ürünler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci basit ve temiz kesme, yapıştırma, geçme ve yüzey işlemlerini rahatlıkla kullanabilmek ve tüm bu becerilerini çeşitli malzemelerden yapılan fiziksel modeller üzerinde kullanabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci 3D model yapım ve rölyef tekniklerini değerlendirme ve sunum aracı olarak kullanabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım aşamalarında ve sonucunda varılan noktanın üçüncü boyuttaki sonucu görmek veya tasarım sonucunun daha iyi anlaşılması amacıyla maket yapma yeteneği kazanacaktır. | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Profesyonel tasarımcıların kullanabileceği ve kolaylıkla temin edebileceği uygun malzeme ve ürünler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Öğrenci basit ve temiz kesme, yapıştırma, geçme ve yüzey işlemlerini rahatlıkla kullanabilmek ve tüm bu becerilerini çeşitli malzemelerden yapılan fiziksel modeller üzerinde kullanabilecektir. | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 |
Öğrenci 3D model yapım ve rölyef tekniklerini değerlendirme ve sunum aracı olarak kullanabilecektir. | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |