Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekanda Bitkisel Tasarım | İMÇ305 | 5 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Amaç |
İç mekan bitkileri, yapay ortamlarda insanların doğaya yakınlaşması yanında estetik ve fonksiyonel çok sayıda katkı sağlamaktadır. Dersin amacı iç mekan bitkilerinin tanınması ve tasarıma aktarılması konusunda gerekli bilgiyi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
İç mekan bitkilerinin tanımı, önemi, işlevleri, İç mekan bitkilerinin genel özellikleri, istekleri, bakımı, üretim yöntemleri, özel bazı alanlarda kullanımı ve iç mekan bitkisel tasarım ilkeleri ve özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Brookes, J. 1996. House Plants, 101 Essential Tips. Dorling Kindersley, London.
Çelem, H. ve Arslan, M. 1995. İç Mekan Bitkileri. Tagey Yayıncılık, Ankara. Yazgan M. E., Uslu, A. ve Özyavuz, M. 2013. İç Mekân Bitkileri ve Tasarımı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1609, Ankara. Oral, N. 1987. İç Mekan Süs Bitkileri, Özellikleri, Üretimi ve Bakımı. Tarımsal Araştırmaları Destekleme ve Geliştirme Vakfı Yayın No: 14, Yalova Hessayon, D.G. 1998. The House Plant Expert. Expert Books, Transworld Publishers Ltd. London. Türkiye İç Mekan Bitkileri Tanıtım Kitabı, Floraplus Kitapları, ISBN-10 : 9944598526 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 7 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İç mekan bitkilerinin tanımı, önemi, işlevleri, tarih boyunca iç mekanda kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İç mekan bitkilerinin genel özellikleri (form-biçim, norm- ölçü, tekstür-doku, renk, koku vb.), iç mekan bitkilerinin sınıflandırılması (ekolojik isteklerine, form özelliklerine, yaprak özelliklerine ve çiçek özelliklerin göre) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | İç mekan bitkilerinin genel istekleri / sıcaklık, nem ve su, ışık, toprak vb. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | İç mekan bitkilerinde bakım, bakım hataları ve sonuçları, İç mekan bitkilerinin üretim yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Önemli bazı iç mekan bitki türleri , örnek bitkilerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | İç mekanda konsept bitkilendirmeler; dikey bahçeler, ve Terrarium örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | İç mekanda bitkisel tasarım ilkeleri ve önemli bazı iç mekan bitki türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Arasınav | Ders Seminer |
9 | Özel tasarım örnekleri (su içi tasarım, iç bahçeler, pencere içinde tasarım, askıda tasarım v.b.) - İç mekanda bitkisel tasarım örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
10 | İç Mekan bitki türleri ve tasarım özellikleri, uygulama çalışması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
11 | Ödevler Sunumlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Ödevler Sunumlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | İç mekanda bitki kompozisyonu örnekleri - İç mekanda bitkisel tasarım projesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | İç mekanda bitki kompozisyonu örnekleri - İç mekanda bitkisel tasarım projesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç mekan bitkilerini özelliklerine ve isteklerine göre sınıflandırmak | Sunum / Seminer | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç mekan bitkileri ile peyzaj tasarımı yapmak | Sunum / Seminer | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İç mekan bitkilerinin kullanıldığı alanlarda yaşanan bakım problemlerine çözüm üretmek | Sunum / Seminer | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç mekan bitkilerini özelliklerine ve isteklerine göre sınıflandırmak | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
İç mekan bitkileri ile peyzaj tasarımı yapmak | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
İç mekan bitkilerinin kullanıldığı alanlarda yaşanan bakım problemlerine çözüm üretmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |