Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mobilya Yapım, Yöntem ve Teknikleri I | İMÇ309 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN |
Amaç |
Mekan kavramına bağlı olarak mobilya tasarımı yaklaşımları, mobilya kullanıcı ilişkisi, mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerininin öğrenilmesi ve mobilya tasarım projelerine uygulanması. |
Ders İçeriği |
Mobilya tasarımında genel yaklaşımlar. İç ve dış mekana bağlı mobilya kavramı. Mobilya-kullanıcı ilişkisi. Mobilya tasarımını belirleyen akımlar ve teknolojisinin tasarıma yansıması. |
Ders Kaynakları |
Aras, R., “Mobilya Stilleri”, G.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi, Ankara, 2001.
Dinçel, K., Işık, Z., “Mobilya Sanat Tarihi” M.E.B. Basımevi, İstanbul, 1979. Miller, J., Miller, J., “The Antiques Directory Furniture”, USA, 1991. Yıldırım, K., Çınar, H., Togay, A. ve Sögütlü, C., In University-Industry Relations CAD Utilization and Education in Turkish Furniture Industry, 1st International Municipalities University and Industrial Sector Cooperation Symposium, Ankara, 23 and 24 October, 2003. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 35 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 7 | 14 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve hedeflerinin anlatılması. Mobilyanın ve tasarımının açıklanması. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
2 | Mobilya tasarımında temel kavramlar ve genel yaklaşımlar. Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojiler. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
3 | Mobilya ile ilgili kullanıcının ergonomik ölçülerinin anlatılması. Ergonomide altın oran ve standartlar. | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
4 | Mobilya tasarımı ile ilgili malzeme özelliklerinin anlatılması. Malzemeye göre detay ve üretim tekniklerinin belirlenmesi. | Ders Gösterim |
5 | Mobilya-kullanıcı arasındaki ilişkinin önemi ve kullanıcıya göre mobilya tasarlanması. | Ders Gösterim |
6 | Mobilyayı projelendirme ve projeyi okuma. | Ders Gösterim |
7 | Mekânlarda kullanılan mobilya çeşitlilikleri. | Ders Gösterim |
8 | Ara Sınav | Ders |
10 | Mekâna yönelik mobilya tasarımı ve projelendirilmesi. | Ders Gösterim |
10 | Mekâna yönelik mobilya tasarımı ve projelendirilmesi. | Ders Gösterim |
10 | Mekâna yönelik mobilya tasarımı ve projelendirilmesi. | Ders Gösterim |
10 | Mekâna yönelik mobilya tasarımı ve projelendirilmesi. | Ders Gösterim |
10 | Mekâna yönelik mobilya tasarımı ve projelendirilmesi. | Ders Gösterim |
10 | Mekâna yönelik mobilya tasarımı ve projelendirilmesi. | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mobilya kullanıcı etkileşiminin öğrenilmesi | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerin öğrenilmesi | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Mobilya tasarım projeleri yapabilmesi | Gösterim Sözlü Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma | |
Güncel mobilya tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobilya kullanıcı etkileşiminin öğrenilmesi | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Mobilya tasarımını etkileyen akımlar ve teknolojilerin öğrenilmesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Mobilya tasarım projeleri yapabilmesi | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Güncel mobilya tasarım yaklaşımlarının öğrenilmesi | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |