EN
  • Anasayfa
  • İMÇ302 Tasarım Stüdyosu IV (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ302 - Tasarım Stüdyosu IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Stüdyosu IV İMÇ302 6 2 + 4 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN Doç. Dr. Hilal KAHVECİ
Ders Veren
Amaç

Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler ve iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını kullanarak gerçek bir alana ilişkin proje çalışması gerçekleştirmek, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim vermek amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında, bir çalışma alanı belirlenerek tüm aşamalarıyla tasarlanmakta ve çeşitli ölçeklerde paftalar hazırlanmaktadır.

Ders Kaynakları Francis D., K.Ching İç Mimarlık,Architectural Graphic Standarts(Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994
Dee, C. 2001. Form&fabric in landscape architecture: a visual introduction. ISBN-13: 978-0415246385
C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 3 3
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 14 1 14
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 152
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması Tartışmalı Ders
2 Araştıma ve Sunum Tartışmalı Ders
3 Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi Tartışmalı Ders
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması
7 Ara Değerlendirme Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
13 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
13 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grafik sunum becerileri kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanır. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanır. 5 5 2 5 4 4 5 5 4 5 3 4
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanır. 5 5 5 5 4 5 3 5 3 3 3 3
Grafik sunum becerileri kazanır. 5 3 5 3 4 2 2 2 3 2 4 2
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanır. 5 5 5 3 3 5 3 3 3 3 4 3