Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklim ve Tasarım | İMÇ306 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere peyzaj tasarımlarında iklim duyarlı tasarım kılavuzları oluşturabilme ve tasarım projelerine uyarlayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Dış mekan kullanımında iklim elemanlarının bütünleşik etkilerinin önemini kavrayabilemleri de hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
İklim parametreleri ve aynı zamanda iklim parametrelerinin bütünleşik etkileri örnek bir çalışma alanı (alanları) çerçevesinde irdelenmektedir. Öğrenciler örnek alanda iklim duyarlı tasarım kılavuzu hazırlamakta ve tasarımı projesi üretmektedirler. |
Ders Kaynakları |
Francis W., 2002 Fiona Watt Hava ve İklim Popüler Bilim Kitapları, TUBİTAK YAYINLARI
Olgyay, V. (1963) Design With Climate: Bioclimatic Approach to Architectural Regionalism, New York, John Wiley & Sons Inc. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders kapsamının ve çalışma alanının açıklanması. Sıcaklık - peyzaj tasarımı ilişkisi üzerinen kuramsal anlatım. | Ders |
2 | Çalışma alanı kapsamında sıcaklık-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Yağış ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzeriden kuramsal anlatım. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Çalışma alanı kapsamında yağış-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Rüzgar ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzeriden kuramsal anlatım. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Çalışma alanı kapsamında rüzgar-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Nem ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzerinen kuramsal anlatım. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Çalışma alanı kapsamında nem-peyzaj tasarımı ile ilgili öğrenci sunumu. İklim sınıflandırması ve iklim parametrelerinin bütünleşik yorumlanması üzerine kuramsal açıklama. | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
6 | Peyzaj tasarımı kapsamında iklim sınıflandırması ve iklim parametrelerinin bütünleşik yorumlanması | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kış Kentleri Kentsel Tasarım Rehberleri: Dünya'dan Örnekler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İklim duyarlı tasarım yaklaşımını ve ilkelerini anlama ve uygulama | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İklim ve insan konforu arasındaki ilişkiyi anlama | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel bilgiye dayalı olarak küresel iklim değişikliği farkındalığı | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İklim duyarlı tasarım yaklaşımını ve ilkelerini anlama ve uygulama | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
İklim ve insan konforu arasındaki ilişkiyi anlama | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Bilimsel bilgiye dayalı olarak küresel iklim değişikliği farkındalığı | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 |