EN
  • Anasayfa
  • İMÇ308 Mobilya Yapım, Yöntem ve Teknikleri II (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ308 - Mobilya Yapım, Yöntem ve Teknikleri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mobilya Yapım, Yöntem ve Teknikleri II İMÇ308 6 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sabır ERTEKİN
Ders Veren
Amaç

Mobilya sektöründeki malzeme ve makineler hakkında bilgi sahibi olmak. Mobilyanın temel bilgileri, tasarımı, konstrüksiyon yöntemleri, üretimi ve malzeme teknolojileri hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Ahşap malzemenin fiziksel ve anatomik yapısı, ağaç malzemenin olumlu ve olumsuz yönlerinin vurgulanması. Ahşap malzeme kullanılarak tasarım ve üretim yapılması. Geleneksel mobilya elemanlarının incelenmesi, tasarlanması ve üretilmesi aşamaları. Mobilya sektöründeki malzeme ve makinelerin anlatılması.

Ders Kaynakları Mimarlık ve Ahşap Yapı İlişkileri
Yıldırım, K., Çınar, H., Togay, A. ve Sögütlü, C., In University-Industry Relations CAD Utilization and Education in Turkish Furniture Industry, 1st International Municipalities University and Industrial Sector Cooperation Symposium, Ankara, 23 and 24 October, 2003.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 2 7 14
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin tanıtımı, dersin işlenişi ve ödevler hakkında bilgilendirme. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
2 Ahşabın genel yapısının incelenmesi, sınıflandırılması ve korunması. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
3 Mobilya sektöründe kullanılan malzemelerin tanıtılması ve ahşap kullanımı. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler
4 Mobilya birleştirme tekniklerinden olan en birleştirme uygulamalarının anlatılması ve uygulanması. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim
5 Mobilya birleştirme tekniklerinden olan boy birleştirme uygulamalarının anlatılması ve uygulanması. Ders Gösterim Seminer
7 Mobilya birleştirme tekniklerinden olan elyaf köşe birleştirme uygulamalarının anlatılması ve uygulanması. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim
7 Mobilya birleştirme tekniklerinden olan elyaf köşe birleştirme uygulamalarının anlatılması ve uygulanması. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim
8 ARA SINAV Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim
9 Mobilya birleştirme tekniklerinden olan çerçeve köşe birleştirme uygulamalarının anlatılması ve uygulanması. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim
10 Mobilya birleştirme tekniklerinden olan ayak-kayıt birleştirme uygulamalarının anlatılması ve uygulanması. Ders Gösterim
13 Mobilya birleştirme ve maket uygulamaları. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması
13 Mobilya birleştirme ve maket uygulamaları. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması
13 Mobilya birleştirme ve maket uygulamaları. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması
13 Mobilya birleştirme ve maket uygulamaları. Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dersin sonunda öğrenci ahşap eşya ve mobilya üretiminde temel konstrüksiyonel eleman olan ağaç malzemenin anatomik yapısını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Çevre dostu bir malzeme olarak ahşabın estetik değeri hakkında farkındalığa sahip olur ve ahşap tasarımlar yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ahşabın kimyasal bileşimi ile fiziksel ve mekanik özelliklerini tanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ağaç malzeme esaslı eşya ve mobilya imalatı kapsamında göz önünde bulundurulan yapısal unsurlar hakkında bilgi edinir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ahşap teknolojisi çerçevesinde ağaç malzemenin halihazırda mevcut kullanılma biçimleri ile günlük hayatımızdaki olası muhtemel kullanım yerlerini kıyaslayarak öneriler geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Dersin sonunda öğrenci ahşap eşya ve mobilya üretiminde temel konstrüksiyonel eleman olan ağaç malzemenin anatomik yapısını öğrenir. 2 2 3 4 4 3 4 3 3 4 5 3
Çevre dostu bir malzeme olarak ahşabın estetik değeri hakkında farkındalığa sahip olur ve ahşap tasarımlar yapar. 4 3 4 4 3 4 3 5 4 3 5 3
Ahşabın kimyasal bileşimi ile fiziksel ve mekanik özelliklerini tanır. 3 2 3 4 3 4 4 3 2 3 5 3
Ağaç malzeme esaslı eşya ve mobilya imalatı kapsamında göz önünde bulundurulan yapısal unsurlar hakkında bilgi edinir. 2 3 4 3 4 4 4 3 4 3 4 3
Ahşap teknolojisi çerçevesinde ağaç malzemenin halihazırda mevcut kullanılma biçimleri ile günlük hayatımızdaki olası muhtemel kullanım yerlerini kıyaslayarak öneriler geliştirir. 2 3 4 3 4 3 2 3 3 4 4 3