Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekanda Sürdürülebilir Tasarım | İMÇ310 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilerde iç mekan tasarımında sürdürülebilirlik ile ilgili temel bilgi birikimi oluşturmak, enerji korunumu, su korunumu, malzeme korunumu ve insan sağlığı ve konforu gibi sürdürülebilir tasarım stratejilerini iç mekan tasarımında veri olarak kullanabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilirlik kavramı, yapılı çevrede sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir iç mekan tasarımı kavramları tanıtılır. Mekanların kullanım ömürlerine göre sürdürülebilir mekan tasarımı stratejileri, çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri ve iç mekanların çevresel performans değerlendirmesi hakkında bilgi aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Bauer, M., Mösle, P., & Schwarz, M. (2009). Green building: guidebook for sustainable architecture. Springer Science & Business Media.
John Wiley & Sons. Moxon, S. (2012). Sustainability in interior design. Laurence King Publishing. Ruff, C. L. ve Olson, M. A., (2009) The Attitudes of interior Design Students Towards Sustainability. International Journal of Technology and Design Education. 19 (1), 67-77. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması | Ders |
2 | Sürdürülebilirlik kavramı ve iç mimarlık açısından önemi | Ders |
3 | İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın kavramsal çerçevesi ve tarihsel gelişimi | Ders |
4 | Çevre, insan, doğa ve tasarımda ilişkilerarası sorgulama | Ders |
5 | Sürdürülebilirlik kavramının çevresel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyutu | Ders |
6 | Yapılı çevrede sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık kavramı | Ders |
7 | Sürdürülebilir iç mekan tasarımlarında güncel yaklaşımlar | Ders |
8 | Ara değerlendirme | Ders |
9 | İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu ve çevre bilinci | Ders |
10 | İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu ve sakin hareketi | Ders |
11 | Çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri | Ders |
12 | Ödev sunumları | Ders |
12 | Ödev sunumları | Ders |
12 | Ödev sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci iç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bilgiye sahip olacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İç mimarı projeleri çevreye olan etkileri bağlamında sorgulayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yeşil, ekolojik, sürdürebilir ve çevreye duyarlı tasarım kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci iç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bilgiye sahip olacaktır. | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 |
İç mimarı projeleri çevreye olan etkileri bağlamında sorgulayabilir. | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 |
Yeşil, ekolojik, sürdürebilir ve çevreye duyarlı tasarım kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 |