Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mezuniyet Tezi | İMÇ401 | 7 | 2 + 2 | 6,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Doç. Dr. Hilal KAHVECİ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin, yazma ve araştırma stratejilerine ve kaynakların eleştirel değerlendirilmesine yönlendirilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda, öğrencilerden makale formatında bir teslim yapmaları beklenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, öğrencinin mezuniyet makalesini araştırması, yazması ve gözden geçirmesi için bir strüktür sağlamaktadır. Bu nedenle, ders, makale ve makale sürecinin gözden geçirilmesi ve tartışılması üzerine hazırlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrenci sunumları, haftalık bireysel görüşmeler ve final teslimi gerçekleştirilecektir. |
Ders Kaynakları |
Groat, Linda, Architectural research methods (New York: John Wiley, 2002).
Denzin, N and Y. Lincoln, Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000).
Kütüphane ve e-kaynaklar (Literatür Tarama) Groat, Linda, Architectural research methods (New York: John Wiley, 2002). Denzin, N and Y. Lincoln, Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000). Kütüphane ve e-kaynaklar (Literatür Tarama) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Araştırma Deneyimleri Üzerine Sunumlar | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Grup ve Konu Dağılımı | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Kütüphane Ziyareti ve Araştırma Yöntemleri ile ilgili sunum | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Grup Değerlendirmeleri | Tartışmalı Ders |
6 | Bireysel Değerlendirmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Sınıf içi Değerlendirmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Bireysel Değerlendirmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Bireysel Değerlendirmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Bireysel Değerlendirmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Öğrenci Sunumları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Öğrenci Sunumları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bireysel olarak konu belirleme ve çerçeveleme yetisi kazanma | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Araştırmanın referans verdiği kaynakları analiz etme | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Kendi araştırma alanlarındaki yerleşik yaklaşımları sorgulayabilme | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Bir makale konusu için en uygun olan araştırma metodunu önerebilme | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Bilimsel kaynaklardan elde edilecek bilgiyi düzenleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |