EN
  • Anasayfa
  • İMÇ403 Tasarım Stüdyosu V (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ403 - Tasarım Stüdyosu V
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Stüdyosu V İMÇ403 7 4 + 4 10,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL
Ders Veren Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Amaç

Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler ve iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını kullanarak gerçek bir alana ilişkin proje çalışması gerçekleştirmek, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim vermek amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında, bir çalışma alanı belirlenerek tüm aşamalarıyla tasarlanmakta ve çeşitli ölçeklerde paftalar hazırlanmaktadır.

Ders Kaynakları Francis D., K.Ching İç Mimarlık, Architectural Graphic Standarts (Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995
C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York.
Dee, C. 2001. Form&Fabric in landscape architecture: a visual introduction. ISBN-13: 978-0415246385
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 15
Ara Sınav 2 20
Uygulama 1 10
Uygulama 2 15
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 10 40
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 10 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 14 1 14
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 232
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
3 Araştırma ve Sunum Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Araştırma ve Sunum Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Ara Değerlendirme Sözlü
10 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 1/20 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 1/20 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grafik sunum becerileri kazanma Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma 5 5 2 5 4 4 5 5 4 5 3 4
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma 5 5 5 5 4 5 3 5 3 3 3 3
Grafik sunum becerileri kazanma 5 3 5 3 4 2 2 2 3 2 4 2
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma 5 5 5 3 3 5 3 3 3 3 4 3