Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Stüdyosu V | İMÇ403 | 7 | 4 + 4 | 10,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Amaç |
Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler ve iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını kullanarak gerçek bir alana ilişkin proje çalışması gerçekleştirmek, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim vermek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında, bir çalışma alanı belirlenerek tüm aşamalarıyla tasarlanmakta ve çeşitli ölçeklerde paftalar hazırlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Francis D., K.Ching İç Mimarlık, Architectural Graphic Standarts (Student Edition)
American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995 The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York. Dee, C. 2001. Form&Fabric in landscape architecture: a visual introduction. ISBN-13: 978-0415246385 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 15 |
Ara Sınav 2 | 20 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 10 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Araştırma ve Sunum | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Araştırma ve Sunum | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | 1/100 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Ara Değerlendirme | Sözlü |
10 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Grafik sunum becerileri kazanma | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Grafik sunum becerileri kazanma | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 |
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |