EN
  • Anasayfa
  • İMÇ404 Tasarım Stüdyosu VI (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ404 - Tasarım Stüdyosu VI
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Stüdyosu VI İMÇ404 8 4 + 4 10,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ
Ders Veren
Amaç

Bu derste, daha önce alınan temel bilgiler ve iç mimarlık ve çevre tasarımı ilke ve yaklaşımlarını kullanarak gerçek bir alana ilişkin proje çalışması gerçekleştirmek, öğrencinin doğrudan katıldığı uygulamalı bir eğitim vermek amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında, bir çalışma alanı belirlenerek tüm aşamalarıyla tasarlanmakta ve çeşitli ölçeklerde paftalar hazırlanmaktadır.

Ders Kaynakları Francis D., K.Ching İç Mimarlık, Architectural Graphic Standarts (Student Edition) American Master Works 20th Century House, NA 7208, F68, 1995
The Twentieth Century American House, NA 7208, F73, 1995 Houses & Housing, NA 737, M665, A4, 1994
C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 7 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 7 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 10 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 10 40
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 14 1 14
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 232
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve ders içeriğinin ve dönem boyu çalışılacak projenin tanıtılması Ders Tartışmalı Ders
2 Araştırma ve Sunum Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim
3 Tasarım Fikrinin Geliştirilmesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 1/100 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Ara Değerlendirme Gösterim Seminer Sözlü
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 1/50 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 1/20 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 1/20 ölçeğinde proje kritikleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Detay proje kritikleri (1/10, 1/5, 1/1) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Grafik sunum becerileri kazanma Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Mekansal sorunların analizi ve çözümüne ilişkin beceriler kazanma 5 5 2 5 4 4 5 5 4 5 3 4
İnsan-mekan ilişkilerini sorgulama becerisi kazanma 5 5 5 5 4 5 3 5 3 3 3 3
Grafik sunum becerileri kazanma 5 3 5 3 4 2 2 2 3 2 4 2
Farklı ölçeklerde projelendirme ve pafta hazırlama bilgisi kazanma 5 5 5 3 3 5 3 3 3 3 4 3