Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekanda Çevre Kontrol Sistemleri | İMÇ406 | 8 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste iç mekan konfor koşullarını etkileyen faktörler (yapay ve doğal aydınlatma, akustik, ısıtma, soğutma, havalandırma gibi) incelenip ve iç mekanda konfor koşullarının sağlanması için yapılması gerekenler uygulama eşliğinde tartışmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında sağlıklı ve konforlu iç mekanlar yaratmak için, doğal ve yapay aydınlatma, akustik, ısıtma, soğutma ve havalandırma gibi parametrelerin önemine odaklanılacaktır. Bu parametrelerin enerji performansı ile ilişkileri de göz önünde bulundurularak, kullanıcı konforunu sağlayacak şekilde nasıl tasarlanması gerektiği, uygulamalar ve örnekler üzerinden incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Bluyssen, P. M. (2015). The indoor environment handbook: How to make buildings healthy and comfortable. Abingdon, Oxfordshire: Earthscan.
Nick, B. (2015). Handbook of sustainable refurbishment: Non -domestic buildings. Place of publication not identified: Routledge. Environmental Control Systems: heating cooling lighting/Fuller Moore, 1993, by McGraw-Hill, Inc., printed in the Unites States of America. Heating, Cooling, Lighting: Sustainable Design Methods for Architects, Norbert Lechner , 2009, by John Wiley & Sons Inc., printed in the United States of America. Ching, F. D., & Binggeli, C. (2018). Interior design illustrated. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons. Sun, Wind & Light: Architectural Design Strategies, second edition/ G.Z. Brown and Mark DeKay, 2001, by John Wiley & Sons Inc., printed in the United States of America. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 8 | 1 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İç mekan çevre kontrol sistemlerine giriş | Ders |
2 | Mimari Akustik ve işitsel Konfor | Ders |
3 | Oda akustiği | Ders |
4 | Gürültü ve gürültü kontrolü (Ödev 1) | Ders |
5 | Aydınlatmaya giriş- doğal ve yapay aydınlatma | Ders |
6 | Pasif ve Aktif Günışığı sistemleri | Ders |
7 | Yapay aydınlatma, lambalar ve kontrol sistemleri, elektrik servisleri, elektrik devreleri, elektrik kablo sitemleri ve prizler. (Ödev 2) | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Çalıştay | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Çevresel etkenler analiz kesiti | Ders |
11 | Pasif sistemler | Ders |
12 | Aktif sistemler | Ders |
13 | Mekanik ve elektronik ısıtma soğutma ve havalandırma sistemleri (Ödev 4) | Ders |
14 | Yangından Korunma Sistemleri (Ödev 5) | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlıklı iç mekanlar yaratmanın öneminin aktarılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç mekanda termal konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç mekanda görsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç mekanda işitsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı iç mekan kontrol sistemleri örneklerini tartışabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kullanıcıların iç mekan konfor kalitesi beklentilerini karşılayacak enerji verimliliği yüksek iç mekan tasarımların oluşturulabilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı iç mekanlar yaratmanın öneminin aktarılması | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
İç mekanda termal konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
İç mekanda görsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
İç mekanda işitsel konforu sağlamak için gerekli kriterleri inceleyebilmek | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Farklı iç mekan kontrol sistemleri örneklerini tartışabilmek | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Kullanıcıların iç mekan konfor kalitesi beklentilerini karşılayacak enerji verimliliği yüksek iç mekan tasarımların oluşturulabilmesi | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |