Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen | İMÇ215 | 3 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Anlamak: Dizayn, resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluşturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimi. Bilmek: Klasik sanat yapıtları ve sanatçıları, desen teknikleri ve desenin çeşitliliği. Tartışmak: Klasik sanat eserlerini, sanatçıların farklı yaklaşımlarını, güncel sergileri ve sanat olaylarını. |
Ders İçeriği |
Çeşitli çizim malzemeleriyle, desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Klasik sanatçılara ait çizim örneklerinin etüt edilmesi. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması ve öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunmasıdır. |
Ders Kaynakları |
PARRAMON Joje M, Çizim ve Resim Sanatı, Remzi Kitabevi, 1986
KONRAD Oberhuber, (Drawing Definet) Newyork, PERA MÜZESİ SERGİ KATALOĞU, Rembrant ve Çevresi, İstanbul, 2008 TUNALI İsmail, Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi, İstanbul H. ANNA SUH, Leonardo’nun Defterleri - Büyük Ustadan Uygulamalı Dersler, Çeviri: Alev SERİN, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2010 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Çizim etüd, kroki ve kopyalama nedirin açıklaması, Uygulama yöntemleri hakkında bilgi. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Kalemle etüd uygulamaları. Bu uygulama ile etüt, çizim ve eskiz kavramını algılama. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Dünya sanat tarihinden örnek çizimlerin anlatılması. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Desen çizerek dünya sanat tarihi içindeki örneklerle karşılaştırılması ve 15 dakikalık hızlı çizim teknikleri ve aynı uygulamanın ev ödevi şeklinde verilerek tekrarı. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Ödev analizi ve eskiz defterlerinin kontrolü. | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Hareketsiz objelerden serbest çizim veya etüdler. | Ders |
7 | Dünya sanat tarihi içinde yer alan örneklerin analizi. Doğa etüdleri. | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Büyük boyutlu etüdler ve kompozisyonlar oluşturma | Ders Grup Çalışması |
10 | Klasik bir ustanın eserlerinden kopya. | Ders Benzetim |
11 | Büyük boyutlu etüdler ve kompozisyonlar oluşturma. | Ders Grup Çalışması |
12 | Kömür kalem ile büyük boyutlu çizimler. | Ders Benzetim |
13 | Modelden çizim. | Ders Benzetim |
13 | Modelden çizim. | Ders Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgi sahip olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisi kazanma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kendi çalışmalarını sorgulama, estetik farkındalık kazanma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahip olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahip olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Kültürü ve Sanatsal Eleştiri konularında bilgi sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatsal malzemeleri kullanabilme ve uygulayabilme becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi çalışmalarını sorgulama, estetik farkındalık kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme bilgisini ve becerisini geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki özgüvenle, çalışmalarını toplumu anlatabilecek iletişim becerisine sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgiye sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |