EN
  • Anasayfa
  • İMÇ219 Eskiz Teknikleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ219 - Eskiz Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eskiz Teknikleri İMÇ219 3 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ
Ders Veren Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ
Amaç

Eskiz tekniklerini kullanarak tasarım düşüncesini geliştirmek.

Ders İçeriği

El-Göz-Beyin Koordinasyonu; Eskiz Oyunları; Bellek, Soyutlama; Çizgi Ve Renk; Diyagram Eskizleri, Konsept Eskizleri, Gözlem Eskizleri; Hibrit Eskizler (kolaj); İç Mekan Ve Dış Mekanda Eskizler

Ders Kaynakları Ching,J.,K., Architectural Graphics, Fourth Edition,2002.
Belardi, P., Why Architects Still Draw, MIT Press, 2014.
İnceoğlu, N., Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme, Nemli Yayıncılık, 2012.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 62
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,43
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, yarıyıl programının açıklanması, eskiz nedir? Ders
2 Neden eskiz çizeriz? Kurşun kalemin eskizdeki yeri Ders
3 El-göz-beyin koordinasyonu (Bellek çalışmaları, Körkontur çalışması) Ders
4 Soyutlama, çizgi ve renk Ders
5 Algı, sözel anlatım ve eskiz Ders
6 Eskiz türleri ve uygulaması Ders
6 Eskiz türleri ve uygulaması Ders
8 Ara Değerlendirme Ders
9 Aşamalı olarak eskiz - dönüştürme Ders
9 Aşamalı olarak eskiz - dönüştürme Ders
11 Dış mekanda eskiz deneyimi Ders
11 Dış mekanda eskiz deneyimi Ders
13 Final teslimi için ön çalışma Ders
13 Final teslimi için ön çalışma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
El – göz- beyin koordinasyonu konusunda bilgi ve beceri kazandırma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarımcı düşünme yetisi konusunda bilgi ve beceri kazandırma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Eskiz teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazandırma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Düşünce aktarım aracı olarak eskizi kullanmayı öğrenme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
El – göz- beyin koordinasyonu konusunda bilgi ve beceri kazandırma 5 4 5 2 2 1 2 2 4 2 1 5
Tasarımcı düşünme yetisi konusunda bilgi ve beceri kazandırma 5 4 5 2 2 1 3 2 4 3 1 5
Eskiz teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazandırma 5 1 5 2 2 1 1 1 5 1 1 5
Düşünce aktarım aracı olarak eskizi kullanmayı öğrenme 5 5 5 4 2 1 3 2 5 5 2 5