Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eskiz Teknikleri | İMÇ219 | 3 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Amaç |
Eskiz tekniklerini kullanarak tasarım düşüncesini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
El-Göz-Beyin Koordinasyonu; Eskiz Oyunları; Bellek, Soyutlama; Çizgi Ve Renk; Diyagram Eskizleri, Konsept Eskizleri, Gözlem Eskizleri; Hibrit Eskizler (kolaj); İç Mekan Ve Dış Mekanda Eskizler |
Ders Kaynakları |
Ching,J.,K., Architectural Graphics, Fourth Edition,2002.
Belardi, P., Why Architects Still Draw, MIT Press, 2014. İnceoğlu, N., Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme, Nemli Yayıncılık, 2012. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, yarıyıl programının açıklanması, eskiz nedir? | Ders |
2 | Neden eskiz çizeriz? Kurşun kalemin eskizdeki yeri | Ders |
3 | El-göz-beyin koordinasyonu (Bellek çalışmaları, Körkontur çalışması) | Ders |
4 | Soyutlama, çizgi ve renk | Ders |
5 | Algı, sözel anlatım ve eskiz | Ders |
6 | Eskiz türleri ve uygulaması | Ders |
6 | Eskiz türleri ve uygulaması | Ders |
8 | Ara Değerlendirme | Ders |
9 | Aşamalı olarak eskiz - dönüştürme | Ders |
9 | Aşamalı olarak eskiz - dönüştürme | Ders |
11 | Dış mekanda eskiz deneyimi | Ders |
11 | Dış mekanda eskiz deneyimi | Ders |
13 | Final teslimi için ön çalışma | Ders |
13 | Final teslimi için ön çalışma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
El – göz- beyin koordinasyonu konusunda bilgi ve beceri kazandırma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarımcı düşünme yetisi konusunda bilgi ve beceri kazandırma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Eskiz teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazandırma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Düşünce aktarım aracı olarak eskizi kullanmayı öğrenme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
El – göz- beyin koordinasyonu konusunda bilgi ve beceri kazandırma | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 |
Tasarımcı düşünme yetisi konusunda bilgi ve beceri kazandırma | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 5 |
Eskiz teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazandırma | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 |
Düşünce aktarım aracı olarak eskizi kullanmayı öğrenme | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 |