Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ergonomi | İMÇ216 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ergonomi kavramı ve ergonominin temelleri anlatılacaktır. İnsanın anatomik ve antropometrik özellikleri öğretilecektir. Ayrıca insanın kapasite ve yeterlilikleri hakkında tartışmalar yapılacaktır. Ev, iş yeri, fabrika, kamu alanları vb. tüm mekanlardaki ergonomik tasarım kriterleri analiz edilerek tartışılacaktır. Ergonomik çözüm gerektiren ve sağlık sorunlarına yol açan ve verimliliğe etki eden mekan tasarımları üzerinden uygulamalar yaptırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Ergonomi, çalışma çevresi ve içer¬diği tüm sistemleri, insanın psiko fizyolojik ve sosyo-kültürel tüm yetenek ve sınır¬larıyla uz¬laştırarak, üretimsel ve¬rim¬liliğe ulaşmayı amaç¬layan, uygula¬malı ve multidisipliner bir bilimdir. Ergonomi dersi bu kapsamda çeşitli disiplinlerin gerekli verilerini aktarmak üzere planlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Dul,J., Weerdmeester, B.; 2007 Ergonomi, ne, neden, nasıl Dreyfuss, H., Human Dimensions 1966
İnsan-Araç Bağlantısında Engonomik Tasarım İlkeleri, Cemil Toka, MSÜ Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Başlangıç ve Temel Kavramlar | Ders |
2 | Ergonomi Tarihi | Ders |
3 | Dinamik ve Statik Antropometri | Ders |
4 | İnsanın Sınırları | Ders |
5 | Evde ve İş Yerinde Ergonomi | Ders |
6 | Kamuda, FAbrikalarda, Sokakta Ergonomi | Ders |
7 | Işık ve Ergonomi | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Renk Ve Ergonomi | Ders |
10 | Ses ve Gürültünün Ergonomik Etkileri | Ders |
11 | Oturma Ergonomisi | Ders |
12 | Engelliler ve Ergonomi | Ders |
13 | Evde ve İşte Sağlık, ısı ve nemin ergonomik etkileri | Ders |
13 | Evde ve İşte Sağlık, ısı ve nemin ergonomik etkileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci ergonomi ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarımın bazı alanlarla (antropometri, biyomekanik, güvenlik, iletişim tasarımı, Fizyolojik Tasarım ) ilişkilerini analiz eder. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler Antropometrik Tasarım, Biyomekanik Tasarım, Hareket Yöntemli Tasarımın Özü ve Amacını anlayarak tasarımda gereken bilgileri kullanırlar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, bir tasarım ürününü analiz ederken ergonomi biliminin gerektirdiği alanları göz önüne alır ve önemini kavrar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci ergonomi ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarımın bazı alanlarla (antropometri, biyomekanik, güvenlik, iletişim tasarımı, Fizyolojik Tasarım ) ilişkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler Antropometrik Tasarım, Biyomekanik Tasarım, Hareket Yöntemli Tasarımın Özü ve Amacını anlayarak tasarımda gereken bilgileri kullanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bir tasarım ürününü analiz ederken ergonomi biliminin gerektirdiği alanları göz önüne alır ve önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |