Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Mekanda Renk ve Işık | İMÇ218 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Renk ve ışık hakkında öğrencinin bilgi sahibi olması, rengin iç mekan tasarımında kullanımının örneklerle açıklanması, renk konusunda öğrencinin bakış açısının geliştirilmesi. |
Ders İçeriği |
Işık ve rengin tanımı, aralarındaki ilişki, gözün renk uyumu, rengin fiziksel tanımı ve renk sistemleri, renklerin birbirleriyle olan etkileşimleri, rengin insan psikolojisi üzerine etkileri, iç mekan tasarımında renk ve aydınlatma ilişkisi, renk ve donatı ilişkisi, renk ve doku ilişkisi. |
Ders Kaynakları |
Pile, J., 1997; Color in inteiror design, Mcgraw-Hill Companies, inc., USA.
Albers, J., 1975; Interaction of Color, Yale University Press, USA. Sirel, Ş.,1974; Kuramsal Renk Bilgisi, İ.D.M.A. Yay., Sayı 124, İstanbul. Ünver, R., 1985; Yapıların İçinde Işık Ve Renk İlişkisi, Y.Ü. Yapı Fiziği Yayınları, İstanbul Marc, G., 2001; Colours, Birkhauser, Switzerland. Çağlarca, S., 1993; Renk Ve Armoni Kuralları, İnkılap Yayınları, İstanbul. Luke, J.T., 1996; The Munsell Color System: A Language for Color; Fairchild Publications, New York |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Işık ve rengin tanımı, arasındaki ilişki | Ders |
2 | Gözün renk uyumu | Ders |
3 | Rengin fiziksel tanımı ve renk sistemleri | Ders |
4 | Renklerin birbirleriyle olan etkileşimleri | Ders |
5 | İç mekan tasarımında renk algısı | Ders |
6 | Rengin insan psikolojisi üzerine etkileri | Ders |
7 | Renklerin anlamları | Ders |
8 | Ara Değerlendirme | Ders |
9 | İç mekan tasarımında renk ve aydınlatma ilişkisi / Teknik Gezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | İç mekan tasarımında renk ve donatı ilişkisi | Ders |
11 | İç mekan tasarımında renk ve doku ilişkisi | Ders |
12 | Renk uygulamalarından örnekler | Ders |
13 | Ödev+Sunum | Ders |
13 | Ödev+Sunum | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Işık ve renk kavramlarını tanımlama | |||
Çeşitli iç mekanlarda renk uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma | |||
Renk sistemlerini öğrenme | |||
Rengin psikolojik etkilerini öğrenme | |||
Rengin iç mekan tasarımında kullanımını kendi projeleri üzerinde uygulamalı olarak görme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Işık ve renk kavramlarını tanımlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli iç mekanlarda renk uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Renk sistemlerini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rengin psikolojik etkilerini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rengin iç mekan tasarımında kullanımını kendi projeleri üzerinde uygulamalı olarak görme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |