Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mimari Yapılar | İMÇ220 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Mimari yapıları tasarımı, ekolojik yapılanma, çevre duyalı yapı tasarımı ve yapı malzemesi ile ilgili genel bilgilerin verilmesi. Değişik işlevlere hizmet edecek farklı nitelik ve ölçeklerdeki peyzaj yapılarının tasarımda dikkat edilmesi gereken yapısal, işlevsel, çevresel ve estetik bileşenlerin irdelenmesi. |
Ders İçeriği |
Planlama ve tasarımı çalışmaları kapsamında yer alan küçük ölçekli yapıların tanımlanıp tasarım ilkelerinin tartışıldığı derste, mimari yapıları biçim, form, cephe özellikleri, malzeme kullanımları ve çevre ilişkileri açısından irdelenmektedir. Park ve Bahçe yapıları, kış bahçeleri, çatı bahçeleri, gastronomik yapılar, çiftlik yapıları, seralar, tarımsal işletmeler, gazebo, kameriye, büfeler, su yapıları, çatı örtüleri ile fuar ve sergi alanları, hayvanat bahçeleri ve plaj yapıları genel nitelikleri açısından değerlendirilmekte, örnek uygulamalar tartışılarak mekan standartları, yapısal ve mekansal nitelik kapsamında tasarım ilke ve yaklaşımları ortaya konmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Eldem, S.H., 1976. Türk Bahçeleri, Kültür Bakanlığı Türk Sanat Eserleri I, İstanbul.
Atasoy, N., 2002. Hasbahçe, Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, Nas Matbaacılık A.Ş., Koç Kültür Sanat ve Tanıtım Hizmetleri A.Ş., İstanbul.
Erdoğan, E. Ve Erdinç, L., 2009. Peyzaj Yapıları Ders Kitabı. Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yapı ile ilgili tanımlar, yapı, bina, yapı gereci | Tartışmalı Ders |
2 | İnsan, yapı, ekoloji ve yapı kültürü, ekolojik mimarlık | Tartışmalı Ders |
3 | Yapısal çevre tasarımı, peyzaj yapıları tasarımı, peyzaj yapıları tanımları | Tartışmalı Ders |
4 | Türk bahçesi yapıları, bahçe köşkleri, tahtlar, çardak vb. | Tartışmalı Ders |
5 | Kış bahçeleri, kış bahçesi tipleri, tasarım özellikleri vb. | Tartışmalı Ders |
6 | Seralar, sera tasarımı, tipleri, ekipmanlar | Tartışmalı Ders |
7 | Üst örtüler, kalıcı, uzun süreli, geçici üst örtüler, saçak, kanopi, pergola | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Tartışmalı Ders |
9 | Akvaryumlar, Fuar ve sergi alanları ve ilgili yapılar | Tartışmalı Ders |
10 | Kahvehaneler, kır kahveleri, çay evleri | Tartışmalı Ders |
11 | Kafeler, bistrolar | Tartışmalı Ders |
12 | Plaj yapıları, iskeleler, aquaparklar, su parkları | Tartışmalı Ders |
13 | Hayvanat bahçeleri ve tarımsal işletmeler ve çiftlik yapıları, Köprüler, geçitler, açık hava sinemaları | Tartışmalı Ders |
13 | Hayvanat bahçeleri ve tarımsal işletmeler ve çiftlik yapıları, Köprüler, geçitler, açık hava sinemaları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mimari yapıları yapısal sistem, malzeme ve tasarım anlamında tanımlama ve yorumlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mimari yapıları ekolojik ve çevre duyarlı tasarım kapsamında tartışma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mimari yapıları tasarımda kullanım ve işlevlerine göre sınıflandırıp, tasarlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimari yapıları yapısal sistem, malzeme ve tasarım anlamında tanımlama ve yorumlama | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mimari yapıları ekolojik ve çevre duyarlı tasarım kapsamında tartışma | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mimari yapıları tasarımda kullanım ve işlevlerine göre sınıflandırıp, tasarlama | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |