Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Müze Sergileme Teknikleri | İMÇ313 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste; Dünya’daki ve Türkiye’deki müzecilik kavramları ve çağdaş kuramlar hakkında tartışılacaktır. Müzecilik ve özellikle ülkemizdeki Butik Müzeciliği geliştirmek adına, analiz yapılıp, yapısal kimliği üzerinde analizler yapılacaktır. Müze temaları, sergileme, tasarlama, uygulama yöntemleri ile küratörlük konuları değerlendirilecektir. |
Ders İçeriği |
Kompozisyonların elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkeler ve yaparken öğrenme yöntemi ile tasarım dilini kavratan ve el-zihin becerilerini geliştiren uygulamaya yönelik çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
John Howard Falk, Lynn Diana Dierking Learning From Museums: The Visitor Experiences and Making of Meaning, Altamira Press: London (2000).
Barry Lord, Gail Dexter Lod, The Manual of Museum Exhibition, Altamira Press: Oxford (2001). David Dean, Museum Exhibition Theory and Practice, Routledge: London (1996). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Müze mekanı algılama | Ders |
2 | Müze mekanı işlevi ve dönüştürülmesi | Ders |
3 | Müze sergilemede mekan yönetimi (camekan, iç set tasarımları) | Ders |
4 | Sergileme araçları malzeme ve statik bilgisi | Ders |
5 | Sergilenecek eser künye bilgisi oluşturma | Ders |
6 | Sergilenecek eser koruma ve konservasyonu ile orantılı sergileme modeli oluşturma | Ders |
7 | Sergileme mekanının ön tasarımı (üç boyutlu çizimle) | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Sergileme projesi oluşturma | Ders |
10 | Sergileme projesinin jüriye sunumu ve tartışma | Ders |
11 | Sergileme projesinin kamuya açık sunumu eleştiriler | Ders |
12 | Sergileme projesi eleştiri anketlerinin değerlendirilmesi | Ders |
13 | Proje uygulamaya başlama, Proje uygulama | Ders |
13 | Proje uygulamaya başlama, Proje uygulama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi kazanma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazanma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görsel iletişim konusunda strateji belirleyebilme ve stratejiye uygun dökümanları üretme becerisi kazanma | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Müzecilikte temel kavramları tanımlama | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünya’da ve Türkiye’de müze oluşumlarıyla ilgili temel gelişmeleri açıklayabilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çağdaş kültür ortamında müzelerin yerini açıklayabilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Müze türleri, yönetim ve sergileme yöntemlerini kullanarak tasarım oluşturabilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi kazanma | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi kazanma | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sanat teorileri hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazanma | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Görsel iletişim konusunda strateji belirleyebilme ve stratejiye uygun dökümanları üretme becerisi kazanma | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Müzecilikte temel kavramları tanımlama | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Dünya’da ve Türkiye’de müze oluşumlarıyla ilgili temel gelişmeleri açıklayabilme | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Çağdaş kültür ortamında müzelerin yerini açıklayabilme | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Müze türleri, yönetim ve sergileme yöntemlerini kullanarak tasarım oluşturabilme | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |