Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proje Sunum Teknikleri | İMÇ317 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
Amaç |
Görseller ile zenginleştirilmiş anlatım yanı sıra farklı örneklerin gösterilmesi amacıyla farklı tasarımcıların çalışmalarının incelenmesi ve farklı programların tanıtımı yoluyla öğrenciye her türlü proje sunumunda kullanabileceği teknikler konusunda bilginin verilmesidir. |
Ders İçeriği |
Sözlü sunumdan, proje sunum pafta düzeni ve içerik yanı sıra sunum için kullanılan tüm tekniklerin anlatılmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Bayraktar, N., ve ark., 2012. Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım. Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN 978-605-133-275-8, Ankara.
Gürüz, D., Eğinli, A., T.,2010. Etkili Sunum Teknikleri. Detay Yayıncılık, ISBN 978-605-5681-84-5, Ankara.
Uzun, G. 1990 Peyzaj Mimarlığında Perspektif, Çizim ve Model Yapımı. Çukurova Üni. Zir. Fak. Ders Kitabı. No 112 Vandyke, Scott; 1986; PDA Publishers Corporation Mesa Arizona. Walker, Thedore; 1977 ; Plan Graphics PDA Publishers Box 3075 İndiana |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 4 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 4 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenilenlerin anlatımı | Ders |
2 | Sözlü sunum teknikleri denemeleri ve karakalem çalışması anlatımı | Ders |
3 | Geleneksel yöntemlerle üretilmiş proje örnekleri üzerinden üstünlük ve zayıf yönlerinin belirlenmesi | Ders |
4 | Skeç çizimi | Ders |
5 | Perspektif kuralları, tek noktalı perspektif, izometrik oblik ve aksonometrik perspektif örnekleri | Ders |
6 | Perspektif ve gölge çok kaçarlı perspektif örneklerle açıklanması ve örnekler çizilmesi | Ders |
7 | Analiz paftalarda anlatım dilinin örnekler üzerinden aktarılması | Ders |
8 | Ara Değerlendirme | Ders |
9 | Ön Proje ve uygulama projeleri anlatım dili proje üzerinden kesit alınması, kesit görünüm anlatım | Ders |
10 | Yarışmalarda üretilmiş proje teknikleri konusunda resimlerle örnekler üzerinde tartışma | Ders |
11 | Tasarım Stüdyosu dersi kapsamında yürütülen projelerin üzerinde örnekler yapılması | Ders |
12 | Bilgisayar ortamında üretilen projeler de sunum için kullanılan programlar üzerinde örnekler | Ders |
13 | "Bilgisayar ortamında üretilen projelerde sunum için kullanılan programlar üzerinde örnek çalışmaların bilgisayar atölyesinde örneklenmesi " | Ders |
14 | Taranmış proje örnekleri üzerinde tartışma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme | |||
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma | |||
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma | |||
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Proje çizim ve sunum sürecinde görselliği yüksek proje sunumları, paftalar hazırlayabilme | 1 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 |
Mezuniyet öncesi mesleki yaşamda başarılı olabilmelerini sağlayacak cesareti kazanma | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 |
Düşünceyi çizerek anlatabilecek beceriyi kazanma | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Farklı teknikler ve yeni yaklaşımlardan haberdar olma | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |