Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Çevre Tasarımı | İMÇ314 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders, sürdürülebilir çevreler yaratmak için gerekli bileinç düzeyine ve uygulamalara odaklanmaktadır. Sürdürülebilir tasarım aşamalarında öğrencilerin gelişiminde, çevresel sorunlar ve doğal kaynakların doğru kullanılması vb. ilgili konularda farkındalık sağlamak dersin hedefidir. |
Ders İçeriği |
Ders, öğrencilerin temel mimari tasarım ölçütleri oluştururken aktif ve pasif mekanik sistemleri deneyimleyerek kullanmalarını teşvik etmektedir. Öğrenciler; sürdürülebilir yaklaşımları tarihsel ve teorik çerçevede inceleyerek, mimari ve kentsel ölçekte kullanmaları konusunda yönlendirilmektedir. Ders kent ve çevrenin sürdürülebilirliğini temel prensipler çerçevesinde incelemekte ve enerji, su kullanımı, iklim koşulları ve malzeme kullanımları bu kapsam içerisinde değerlendirilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Mary Guzowski, Towards Zero-Energy Architecture: New Solar Design, Laurence King Publishers, 2010
Michael Braungart, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things, North Point Press, 2002 James M. Sinopoli, Smart Buildings Systems for Architects, Owners and Builders, Butterworth-Heinemann, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Sürdürülebilir Binaları ve Şehirleri Keşfetmek | Ders |
2 | Sürdürülebilir Gelişme: Sosyal, Ekonomik ve Çevresel Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Arazi Analizi ve Planlama Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Çevresel Bozulma Problemleri: Hava Kalitesi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Altyapı ve Enerji Verimliliği | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sürdürülebilir Konseptleri İlişkilendirme | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çevre ve Sosyal Sürdürülebilirlik | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Sürdürülebilir Kentler Tasarlamak | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Ulaşım: Toplu taşıma ve hibrit çözümler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Peyzaj: Sürdürülebilir ve doğal | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kentsel Tasarım: yapılar ve kent arasında bütünleşik sistem | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Öğrenci Sunumları | Gösterim |
13 | Öğrenci Sunumları | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilirlik kavramının kent ve çevre tasarımındaki önemini saptayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Enerji, su, malzeme kullanım verimliliği ve atık yönetimi yöntemlerini saptayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yenilenebilir enerji ve çeşitleri konusunda bilgi sahibi olacaktır. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik kavramının kent ve çevre tasarımındaki önemini saptayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapılaşmış çevre ile doğal çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji, su, malzeme kullanım verimliliği ve atık yönetimi yöntemlerini saptayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilenebilir enerji ve çeşitleri konusunda bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |