Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Mekanlar ve Eleştiri | İMÇ409 | 7 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Amaç |
Çağdaş mimari yapıları tasarımı, ekolojik yapılanma, çevre duyalı yapı tasarımı ve yapı malzemesi ile ilgili genel bilgilerin verilmesi. Değişik işlevlere hizmet edecek farklı nitelik ve ölçeklerdeki peyzaj yapılarının tasarımda dikkat edilmesi gereken yapısal, işlevsel, çevresel ve estetik bileşenlerin irdelenmesi. |
Ders İçeriği |
Planlama ve tasarımı çalışmaları kapsamında yer alan çağdaş yapıların tanımlanıp tasarım ilkelerinin tartışıldığı derste, çağdaş yapıları biçim, form, cephe özellikleri, malzeme kullanımları ve çevre ilişkileri açısından irdelenmektedir. Park ve Bahçe yapıları, kış bahçeleri, çatı bahçeleri, gastronomik yapılar, çiftlik yapıları, seralar, tarımsal işletmeler, gazebo, kameriye, büfeler, su yapıları, çatı örtüleri ile fuar ve sergi alanları, hayvanat bahçeleri ve plaj yapıları genel nitelikleri açısından değerlendirilmekte, örnek uygulamalar tartışılarak mekan standartları, yapısal ve mekansal nitelik kapsamında tasarım ilke ve yaklaşımları ortaya konmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Arslan, A. 2021. Mekansal Tasarım Çağdaş Mekan Mimarlığı, Duvar Kitabevi, 106s.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yapı ile ilgili tanımlar, yapı, bina, yapı gereci | Tartışmalı Ders |
2 | İnsan, yapı, ekoloji ve yapı kültürü, ekolojik mimarlık | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
3 | Çağdaş mimari bir mekan üzerinde eleştiri bazlı ders | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çağdaş yapıları yapısal sistem, malzeme ve tasarım anlamında tanımlama ve yorumlama | Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çağdaş yapıları ekolojik ve çevre duyarlı tasarım kapsamında tartışma | Ödev / Proje | Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş yapıları yapısal sistem, malzeme ve tasarım anlamında tanımlama ve yorumlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş yapıları ekolojik ve çevre duyarlı tasarım kapsamında tartışma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |