EN
  • Anasayfa
  • İMÇ411 Kentsel Yeşil Alanlar (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ411 - Kentsel Yeşil Alanlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kentsel Yeşil Alanlar İMÇ411 7 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN
Ders Veren
Amaç

Bu ders kapsamında teorik bilgiler ve uygulama örnekleri ile öğrenciye kent doğa ilişki ve doğanın kentteki temsiliyet biçimlerinin aktarılması, kent içinde yer alan farklı yeşil alan tipolojilerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kentsel açık - yeşil alanların tanımı ve tarihçesi üzerinde durularak, kentsel açık mekanların işlevleri, kentsel açık mekanların kullanımını etkileyen faktörler, kentsel açık mekanlarla ilgili ulusal ve uluslararası yasal mevzuat, kentsel açık mekanların planlanması ve tasarımında yer alan paydaşlar çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır.

Ders Kaynakları Tim Waterman, Cev. Sema Kabukçuoğlu (2012) Peyzaj Mimarlığının Temelleri, Literatür, İstanbul,
Korkut, A.B., Şişman, E.E. ve Özyavuz, M. (2010). Peyzaj mimarlığı. Verda Yayıncılık. ISBN: 978-605-88381-0-9
Çetinkaya, G. ve Uzun, O. (2014). Peyzaj planlama. Birsen yayınevi. ISBN: 978-9755-116082
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 10 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 93
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması Ders
2 Kentsel açık - yeşil alanların tanımı ve sınıflandırılması. Ders
3 Kentleşme tarihi içinde yeşil alanlar Ders
3 Kentleşme tarihi içinde yeşil alanlar Ders
5 Kentsel yeşil alan standartları ve sistem yaklaşımları Ders
6 Kentsel yeşil alanlarıın kullanımı, gündelik hayat içindeki yeri ve toplumsal etkileri. Ders
7 Kent parkları Ders
8 Ara değerlendirme Ders
9 Çocuk oyun alanları Ders
10 Yeşil çatı, yeşil teras ve yeşil duvarlar Ders
11 Konut ve yeşil alan Ders
12 Ödev sunumları Ders
12 Ödev sunumları Ders
14 Ödev sunumları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci kent ve ekoloji ilişkisini kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kent-açık alan ilişkisinin öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kentsel yeşil alanların işlevini ve önemini tanımlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çevreye duyarlı tasarım yapma becerisini kazanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci kent ve ekoloji ilişkisini kavrar. 2 2 2 2 1 1 1 3 2 2 1 4
Kent-açık alan ilişkisinin öğrenir. 4 2 1 2 1 1 1 3 2 2 1 4
Kentsel yeşil alanların işlevini ve önemini tanımlar. 4 2 1 2 1 1 1 3 2 2 1 3
Çevreye duyarlı tasarım yapma becerisini kazanır. 4 2 1 3 2 1 1 4 2 1 1 5