Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentsel Yeşil Alanlar | İMÇ411 | 7 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında teorik bilgiler ve uygulama örnekleri ile öğrenciye kent doğa ilişki ve doğanın kentteki temsiliyet biçimlerinin aktarılması, kent içinde yer alan farklı yeşil alan tipolojilerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kentsel açık - yeşil alanların tanımı ve tarihçesi üzerinde durularak, kentsel açık mekanların işlevleri, kentsel açık mekanların kullanımını etkileyen faktörler, kentsel açık mekanlarla ilgili ulusal ve uluslararası yasal mevzuat, kentsel açık mekanların planlanması ve tasarımında yer alan paydaşlar çeşitli örnekler ve anlatımlarla aktarılır. |
Ders Kaynakları |
Tim Waterman, Cev. Sema Kabukçuoğlu (2012) Peyzaj Mimarlığının Temelleri, Literatür, İstanbul,
Korkut, A.B., Şişman, E.E. ve Özyavuz, M. (2010). Peyzaj mimarlığı. Verda Yayıncılık. ISBN: 978-605-88381-0-9 Çetinkaya, G. ve Uzun, O. (2014). Peyzaj planlama. Birsen yayınevi. ISBN: 978-9755-116082 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması | Ders |
2 | Kentsel açık - yeşil alanların tanımı ve sınıflandırılması. | Ders |
3 | Kentleşme tarihi içinde yeşil alanlar | Ders |
3 | Kentleşme tarihi içinde yeşil alanlar | Ders |
5 | Kentsel yeşil alan standartları ve sistem yaklaşımları | Ders |
6 | Kentsel yeşil alanlarıın kullanımı, gündelik hayat içindeki yeri ve toplumsal etkileri. | Ders |
7 | Kent parkları | Ders |
8 | Ara değerlendirme | Ders |
9 | Çocuk oyun alanları | Ders |
10 | Yeşil çatı, yeşil teras ve yeşil duvarlar | Ders |
11 | Konut ve yeşil alan | Ders |
12 | Ödev sunumları | Ders |
12 | Ödev sunumları | Ders |
14 | Ödev sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci kent ve ekoloji ilişkisini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kent-açık alan ilişkisinin öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kentsel yeşil alanların işlevini ve önemini tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevreye duyarlı tasarım yapma becerisini kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci kent ve ekoloji ilişkisini kavrar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 |
Kent-açık alan ilişkisinin öğrenir. | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 |
Kentsel yeşil alanların işlevini ve önemini tanımlar. | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 |
Çevreye duyarlı tasarım yapma becerisini kazanır. | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 |