Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Sorunları ve Politikaları | İMÇ413 | 7 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN |
Amaç |
Çevre sorunlarını tanımlamak bu sorunlarla ilgili uluslararası ve ulusal düzeyde geliştirilen politikaları tartışmak. |
Ders İçeriği |
Küresel ölçekteki çevre sorunları, ulusal ölçekte çevre sorunları, çevreyle ilgili politikalar, yasal ve yönetsel yapı. |
Ders Kaynakları |
Birand,H. 2014. Alıç Ağacı ile Sohbetler, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 350, İstanbul.
Carson, R. 2011. Sessiz Bahar, Palme Yayıncılık, 368, Ankara. Des Jardins, Joseph R., Çevre Etiği, (Çev. Ruşen Keleş), İmge Kitabevi, Ankara, 2006 Keleş, R., Hamamcı, C., Çevrebilim, İmge Kitabevi, Ankara, 1998 Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 1997 More, T. 2014. Ütopya, Alfa Yayıncılık, 250, İstanbul. Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 1997 More, T. 2014. Ütopya, Alfa Yayıncılık, 250, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi | Ders |
2 | Ders ile ilgili temel kavramların tartışılması (çevre, çevre sorunları ve çevre politikaları vb.) | Ders |
3 | Çevre Sorunları ve Çevre Politikaları | Ders |
4 | Kültür ve çevre sorunları ilişkisi | Ders |
5 | Teknik gezi | Saha / Arazi Çalışması |
6 | Biyolojik Çeşitlilik | Ders |
7 | Nükleer Santraller, HES'ler ve Çevresel Etkileri | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Küresel Isınma ve İklim Değişikliği | Ders |
10 | Su kirliliği; Çevre Felsefeleri | Ders |
11 | Yerel Yönetimler ve Çevre; Çevre Örgütleri | Ders |
12 | Enerji politikaları, Alternatif enerji kaynakları | Ders |
13 | Öğrenci sunumları | Sözlü |
13 | Öğrenci sunumları | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre sorunlarına karşı daha duyarlı olacaktır. | Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çevreyle ilgili politikalara hakim olacaktır. | Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Küresel ve ulusal boyuttaki çevre sorunları hakkında farkındalıkları artacaktır. | Ödev / Proje | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre sorunlarına karşı daha duyarlı olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevreyle ilgili politikalara hakim olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel ve ulusal boyuttaki çevre sorunları hakkında farkındalıkları artacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |