EN
  • Anasayfa
  • İMÇ410 Çağdaş Mobilya Tasarımı (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ410 - Çağdaş Mobilya Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş Mobilya Tasarımı İMÇ410 8 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL
Ders Veren
Amaç

Bu dersin içeriği öğrencileri mobilya tasarımı konusunda bilgilendirmenin yanında, mekân, kullanıcı ve mobilya kavramların arasındaki güçlü ilişkiyi çağımızın kullanım alanları çerçevesinde yorumlama becerisini kazandırmayı hedefler. Öğrencilerin mevcut tasarım eğilimleriyle desteklenen tasarım senaryoları üzerinde kritikler desteği ile çalışmalar yapmalarını sağlar. Bu ders, öğrencilere mobilya tasarımıyla ilgili problemlerle başa çıkmaları için teknik ve yapısal beceriler kazandırmayı hedefler.

Ders İçeriği

İç mimarlıkta kullanılan mobilyaların zaman içindeki gelişimi ile ergonomiden hareketle form, malzeme ve konstrüksiyonları hakkında genel bilgiler.

Ders Kaynakları Dal Fabbro, Mario, 1957, ‘How to build modern Furniture’. New York, USA: F. W. Dodge Coorporation. (1957).
New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars
Materials for Inspirational Design by Chris Lefteri
Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam
Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş Ders
2 Mobilyanın tarihçesi (Teori) Ders
2 Mobilyanın tarihçesi (Teori) Ders
4 Mobilya Tasarım Tarihi ve Teorisi. Ders
5 Mobilya Tasarımında Teknik Görünüşler Ders
6 Tasarım Metodolojisi Ders
7 Mobilyada kullanılan malzemelerin tanıtılması, işleme bilgileri, konstrüksiyon sistemleri, uygulama yöntem ve teknikleri. Ders
8 Ara Değerlendirme Ders
9 Kişisel yaşam alanlarında (kişi, aile) kullanılan mobilyalar (Teori + Uygulama) Ders
9 Kişisel yaşam alanlarında (kişi, aile) kullanılan mobilyalar (Teori + Uygulama) Ders
11 Diğer yaşam alanlarında (genel alanlar) kullanılan mobilyalar (Teori + Uygulama) Ders
12 Detaylar ve uygulamaları (Teori + Uygulama) Ders
13 Mobilyalarda kullanılan aksesuarlar, pratikte malzeme araştırmaları ve uygulamaları. Ders
13 Mobilyalarda kullanılan aksesuarlar, pratikte malzeme araştırmaları ve uygulamaları. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, temel tasarım ilkelerini mobilya tasarım sürecinde kullanabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, araştırma sürecinde verileri kolaylıkla belirleyebileyerek tasarımlara uyarlayabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, form ile ilgili, işlevsel, detay ve teknik bazı önemli unsurları süreç içerisinde baştan sona özgüvenle kullanabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenci, başlangıç fikir skeçlerinden üretim anına kadar karşılaşılabilecek sorunlara alternatifli çözüm önerilerini getirebilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci, temel tasarım ilkelerini mobilya tasarım sürecinde kullanabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, araştırma sürecinde verileri kolaylıkla belirleyebileyerek tasarımlara uyarlayabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, form ile ilgili, işlevsel, detay ve teknik bazı önemli unsurları süreç içerisinde baştan sona özgüvenle kullanabilecektir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, başlangıç fikir skeçlerinden üretim anına kadar karşılaşılabilecek sorunlara alternatifli çözüm önerilerini getirebilecektir. - - - - - - - - - - - -