Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Mobilya Tasarımı | İMÇ410 | 8 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin içeriği öğrencileri mobilya tasarımı konusunda bilgilendirmenin yanında, mekân, kullanıcı ve mobilya kavramların arasındaki güçlü ilişkiyi çağımızın kullanım alanları çerçevesinde yorumlama becerisini kazandırmayı hedefler. Öğrencilerin mevcut tasarım eğilimleriyle desteklenen tasarım senaryoları üzerinde kritikler desteği ile çalışmalar yapmalarını sağlar. Bu ders, öğrencilere mobilya tasarımıyla ilgili problemlerle başa çıkmaları için teknik ve yapısal beceriler kazandırmayı hedefler. |
Ders İçeriği |
İç mimarlıkta kullanılan mobilyaların zaman içindeki gelişimi ile ergonomiden hareketle form, malzeme ve konstrüksiyonları hakkında genel bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Dal Fabbro, Mario, 1957, ‘How to build modern Furniture’. New York, USA: F. W. Dodge Coorporation. (1957).
New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars Materials for Inspirational Design by Chris Lefteri Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders |
2 | Mobilyanın tarihçesi (Teori) | Ders |
2 | Mobilyanın tarihçesi (Teori) | Ders |
4 | Mobilya Tasarım Tarihi ve Teorisi. | Ders |
5 | Mobilya Tasarımında Teknik Görünüşler | Ders |
6 | Tasarım Metodolojisi | Ders |
7 | Mobilyada kullanılan malzemelerin tanıtılması, işleme bilgileri, konstrüksiyon sistemleri, uygulama yöntem ve teknikleri. | Ders |
8 | Ara Değerlendirme | Ders |
9 | Kişisel yaşam alanlarında (kişi, aile) kullanılan mobilyalar (Teori + Uygulama) | Ders |
9 | Kişisel yaşam alanlarında (kişi, aile) kullanılan mobilyalar (Teori + Uygulama) | Ders |
11 | Diğer yaşam alanlarında (genel alanlar) kullanılan mobilyalar (Teori + Uygulama) | Ders |
12 | Detaylar ve uygulamaları (Teori + Uygulama) | Ders |
13 | Mobilyalarda kullanılan aksesuarlar, pratikte malzeme araştırmaları ve uygulamaları. | Ders |
13 | Mobilyalarda kullanılan aksesuarlar, pratikte malzeme araştırmaları ve uygulamaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, temel tasarım ilkelerini mobilya tasarım sürecinde kullanabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, araştırma sürecinde verileri kolaylıkla belirleyebileyerek tasarımlara uyarlayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, form ile ilgili, işlevsel, detay ve teknik bazı önemli unsurları süreç içerisinde baştan sona özgüvenle kullanabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, başlangıç fikir skeçlerinden üretim anına kadar karşılaşılabilecek sorunlara alternatifli çözüm önerilerini getirebilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, temel tasarım ilkelerini mobilya tasarım sürecinde kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, araştırma sürecinde verileri kolaylıkla belirleyebileyerek tasarımlara uyarlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, form ile ilgili, işlevsel, detay ve teknik bazı önemli unsurları süreç içerisinde baştan sona özgüvenle kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, başlangıç fikir skeçlerinden üretim anına kadar karşılaşılabilecek sorunlara alternatifli çözüm önerilerini getirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |