Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Portfolyo Tasarımı | İMÇ414 | 8 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Genel aydınlatma konuları. Işığın tanımı ve fotometrik büyüklükler, görsel konfor. Aydınlatma elemanları tanımı ve tasarımı. İç ve dış mekanlarda doğal, yapay ve karma aydınlatma sistemlerinin tasarımı, aydınlık çoğunluğu, rengi temel terim ve kavramlar. |
Ders Kaynakları |
Linton, Harold. Portfolio Design, 2000
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dönem boyunca takip edilecek izleğin öğrencilere aktarımı | Ders |
2 | Portfolyo nedir? Portfolyoya koyulacak işlerin belirlenmesi | Ders |
3 | Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi | Ders |
3 | Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi | Ders |
3 | Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi | Ders |
3 | Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi | Ders |
3 | Bütünleyici kavram'ın geliştirilmesi | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sunuş biçimleri üzerine çalışmalar ve kritikler | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Portfolyo tasarım yöntemleri tartışılır | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Portfolyo ve iki boyutlu sunum teknikleri araştırılır. | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrencilerin dört sene boyunca yaptıkları çalışmaları bütünsel olarak aktarabilecekleri bir portfolyo tasarlamak amaçlanmaktadır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Portfolyo tasarım yöntemleri tartışılır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Portfolyo ve iki boyutlu sunum teknikleri araştırılır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilerin dört sene boyunca yaptıkları çalışmaları bütünsel olarak aktarabilecekleri bir portfolyo tasarlamak amaçlanmaktadır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |