Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekan ve Kültür | İMÇ416 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Parısa GÜNEŞ Doç. Dr. Özlem Candan HERGÜL |
Ders Veren | |
Amaç |
Kültürel yapının somut olarak yansıdığı fiziksel çevrelerin/mekânların özellikleri, kültür ve mekân arasındaki ilişkinin yapısal biçimi, değişim/dönüşüm sürecinde kültür ve mekân arasındaki oluşumların sorgulanması, kültürel yapının tasarıma ve mekâna yansıması ve kültür, mekân, süreç ve kimlik ekseninde ilişkilerin kuramlar kapsamında analiz edilmesi dersin amaç ve hedefini oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kültürel yapının somut olarak yansıdığı fiziksel çevrelerin/mekânların özellikleri, kültür ve mekân arasındaki ilişkinin yapısal biçimi, değişim/dönüşüm sürecinde kültür ve mekân arasındaki oluşumların sorgulanması, kültürel yapının tasarıma ve mekâna yansıması ve kültür, mekân, süreç ve kimlik ekseninde ilişkilerin kuramlar kapsamında analiz edilmesi dersin amaç ve hedefini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Karatani, K., 2005, Metafor Olarak Mimari, Metis Yayınları, İstanbul.
Rapoport, A.,2004, Kültür, Mimarlık, Tasarım, YEM yayınları, İstanbul. Özer, B., 2004, Kültür, Sanat, Mimarlık/Yorumlar, YEM yayınları, İstanbul. Uysal, M., 2004, Tarihi Merkezlerde Ticaret Mekanlarının Değişim/ Dönüşüm Analiz Yaklaşımı; Konya, Kayseri, Sivas, Selçuk Üni., Fen Bil. Ens., Basılmamış Doktora Tezi, Konya.Uluslararası IAPS Konferansları. IAPS - CSBE Network Kültür ve Mekân Toplantıları Ulusal Sempozyum 1: Kent, Kültür ve Konut, Düz. Bahçeşehir Üniversitesi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kültür kavramı | Ders |
2 | Günümüz Mekanı: Değişim, Dönüşüm ve Devamlılık | Ders |
3 | Kültürel bileşenlerin mekanın değişim, dönüşüm ve devamlılığına etkilerinin irdelenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Öğrenci projeleri / Teknik Gezi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
4 | Öğrenci projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci projeleri / Teknik Gezi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Küreselleşen kentler, konut ve kimlik | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Konut yerleşmelerinde projelendirme ve alan çalışmaları. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Öğrenci projeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültürü kavrayacak | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
21. Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi | Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürü kavrayacak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
21. Yüzyılda küreselleşmenin etkileri ile kentsel mekanın, kamusal mekanın ve özel mekanın değişimi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |