Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Detay Bilgisi | İMÇ319 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP |
Amaç |
Konstrüksiyon ve bağlantı kavramlarıyla malzemeler arası bağlantı ilişkilerinin verilmesi, binaların ince yapı uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunların çözülmesi. |
Ders İçeriği |
Yapı malzemesi ve kostrüksiyon tanımı, malzeme seçimi, malzemeler arası bağlantı ilişkileri, dik yüzeylerden konsol uygulamaları, zemin ve duvar ankrajları, merdiven, asma kat, asma tavan, hafif bölmeler ve her tür kaplama uygulamalarının tanıtılması. |
Ders Kaynakları |
Toydemir, Nihat. , Gürdal, Erol. , Tanaçan, Leyla. 2000, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık, İstanbul
Sarı, Abdullah. 2000, Merdivenler, YEM Yayınları, İstanbul Eriç, Murat. 1994, Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür Yayınları, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 28 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği, kaynaklar | Ders |
2 | Zemin Döşeme kaplamaları, yükseltilmiş döşeme | Ders |
3 | Zemin Döşeme kaplamaları, yükseltilmiş döşeme (uygulama) | |
4 | Merdivenler | |
5 | Merdivenler (Uygulama) | Ders |
6 | Hafif Bölücüler ve Duvar kaplamaları | Ders |
6 | Hafif Bölücüler ve Duvar kaplamaları | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Asma Tavan | Ders |
10 | Asma Tavan (Uygulama) | Ders |
11 | Kapı ve Pencereler | Ders |
12 | Kapı ve Pencereler (Uygulama) | Ders |
13 | Yalıtım | Ders |
14 | Yalıtım (Uygulama) | Ders |
15 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |