EN
  • Anasayfa
  • İMÇ319 Detay Bilgisi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ319 - Detay Bilgisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Detay Bilgisi İMÇ319 5 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Serdar KASAP
Amaç

Konstrüksiyon ve bağlantı kavramlarıyla malzemeler arası bağlantı ilişkilerinin verilmesi, binaların ince yapı uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunların çözülmesi.

Ders İçeriği

Yapı malzemesi ve kostrüksiyon tanımı, malzeme seçimi, malzemeler arası bağlantı ilişkileri, dik yüzeylerden konsol uygulamaları, zemin ve duvar ankrajları, merdiven, asma kat, asma tavan, hafif bölmeler ve her tür kaplama uygulamalarının tanıtılması.

Ders Kaynakları Toydemir, Nihat. , Gürdal, Erol. , Tanaçan, Leyla. 2000, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık, İstanbul
Sarı, Abdullah. 2000, Merdivenler, YEM Yayınları, İstanbul
Eriç, Murat. 1994, Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür Yayınları, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Uygulama 1 10
Uygulama 2 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 28 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 75
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı, içeriği, kaynaklar Ders
2 Zemin Döşeme kaplamaları, yükseltilmiş döşeme Ders
3 Zemin Döşeme kaplamaları, yükseltilmiş döşeme (uygulama)
4 Merdivenler
5 Merdivenler (Uygulama) Ders
6 Hafif Bölücüler ve Duvar kaplamaları Ders
6 Hafif Bölücüler ve Duvar kaplamaları Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Asma Tavan Ders
10 Asma Tavan (Uygulama) Ders
11 Kapı ve Pencereler Ders
12 Kapı ve Pencereler (Uygulama) Ders
13 Yalıtım Ders
14 Yalıtım (Uygulama) Ders
15 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. 5 5 3 4 4 4 3 4 5 3 4 3
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. 4 5 2 5 3 4 4 3 3 4 5 4
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. 4 4 2 4 5 5 5 4 3 3 4 3
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. 4 4 3 4 5 3 4 4 3 2 3 4
Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. 4 5 4 3 4 4 4 4 3 4 4 3