Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Peyzaj Tasarımı | İMÇ224 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Peyzaj, Peyzaj Mimarlığı ve Peyzaj tasarımı hakkında genel bilgiler verilir. Böylece peyzaj mimarlığının tarihi, eğitimi ve çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmaları ve peyzaj mimarlığı meslek disiplinini tanımlamaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Peyzaj, Peyzaj Mimarlığı ve Peyzaj Tasarım süreci, Peyzaj Mimarlığı meslek disiplininin çalışma alanları, diğer meslek disiplinleriyle ilişkilerini içermektedir. Ayrıca peyzaj çeşitleri (yapay ve doğal peyzajlar), peyzaj planlama, peyzaj materyalleri (yapısal ve bitkisel), peyzaj tasarım yaklaşımları gibi konularıda içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Peyzaj Mimarlığı (İlaveli 3. Baskı), Prof.Dr. Aslı Korkut Yayın Evi: Hasad Yayıncılık Zencirkıran M., 2012.
Peyzaj Mimarlığında (Planlama,Tasarım ve Peyzaj Bitkileri) Güncel Çalışmalar. Gece Kitaplığı, ISBN-13 : 978-6257462556. Mamıkoğlu, N. G., 2010. Türkiyenin Ağaçları ve Çalıları.Doğuş Grubu İletişim Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., ISBN:978-605-5813-49-9 Genç M., 1995. Bitki Yetiştirme ve Plantasyon Tekniği. KTÜ, Peyzaj Mimarlığı Bölümü Ders Notu. Waterman, T., 2021. Peyzaj Mimarlığının Temelleri. Literatür Yayıncılık. ISBN-13 : 978-9750406140 Reid, G., W., 2020. Peyzaj Tasarımında Konseptten Forma, Leteratür yayıncılık. ISBN-13 : 978-9750408106. Çeviren Ekin OKTAY. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Peyzaj Tasarımına genel bir bakış. Peyzaj Mimarlığı ve peyzaj tasarımı ile ilgili kavramlar ve çalışma alanları. | Ders Seminer Sözlü |
2 | Peyzaj, Peyzaj Mimarlığı, Peyzaj Tasarımı, Peyzaj Planlama gibi kavramların tanımlanması. | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
3 | Peyzaj mimarlığının tarihi . Peyzaj sanat tarihi, ilk çağ bahçe sanatları | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
4 | Ortaçağ bahçe sanatı, rönesans, islam bahçeleri ve uzakdoğu bahçe sanatları. | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
5 | Bitkisel Peyzaj tasarımı (bitkilendirme tasarımı süreçleri ve bitki materyalini tanıma) | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
6 | Yapısal peyzaj tasarımı (alan plastiği, eğim, döşeme kaplama, duvar vb.) | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
7 | Peyzaj projesi tasarım aşamaları | Ders Beyin Fırtınası Seminer Sözlü |
8 | Ara sınav | Ders Problem Çözme Seminer |
9 | Peyzaj projesi sunum teknikleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
10 | Kentsel peyzaj tasarımı ve kentsel alanların ilişkisi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
11 | Ekolojik kentsel planlama kriterleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Kentsel peyzaj projesi tasarımı | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Proje Sunum | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Proje Sunum | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
13 | Proje Sunum | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Peyzaj mimarlığı meslek disiplini konularıyla bağlantılı iş imkanlarını öğrenme ve mesleki eğitiminin teorik ve uygulama çalışmalarında önemini kavrayabilme. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Peyzaj tasarım projelerindeki canlı eleman olan bitki materyalinin tanımı ve kullanımını öğrenme. | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Peyzaj mimarlığı meslek disiplini ile diğer bağlantılı meslek disiplinleri arasında ilişki kurabilme. | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Peyzaj mimarlığı meslek disiplininin önemini öğrenerek çevresel konularda duyarlı olma yetisi kazanma | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Peyzaj mimarlığı tasarım sürecini öğrenerek ekolojik yaklaşımlı işlevsel dış mekan tasarımı gerçekleştirme | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Peyzaj mimarlığı meslek disiplini konularıyla bağlantılı iş imkanlarını öğrenme ve mesleki eğitiminin teorik ve uygulama çalışmalarında önemini kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj tasarım projelerindeki canlı eleman olan bitki materyalinin tanımı ve kullanımını öğrenme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj mimarlığı meslek disiplini ile diğer bağlantılı meslek disiplinleri arasında ilişki kurabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj mimarlığı meslek disiplininin önemini öğrenerek çevresel konularda duyarlı olma yetisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peyzaj mimarlığı tasarım sürecini öğrenerek ekolojik yaklaşımlı işlevsel dış mekan tasarımı gerçekleştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |