EN
  • Anasayfa
  • İMÇ225 Temel Perspektif (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ225 - Temel Perspektif
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Perspektif İMÇ225 3 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün eğitim, yüz yüze.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER
Amaç

Öğrenicini, üç boyutlu düşünme ve ifade edebilme becerisinin kazandırılması, iki boyutlu çizimden üçüncü boyuta ve üç boyuttan iki boyuta çizim yapılabilmesi. İç mekan tasarımında üç boyutlu görseller oluşturabilmesi ve üç boyutlu görsel iletişim dilini ve perspektif çizim yöntemlerini öğrenmesi.

Ders İçeriği

Paralel perspektif (aksonometrik ve eğik) ve Konik Perspektif (kaçışlı) türlerini içerir.

Ders Kaynakları Şahinler, O., Artistik Perspektif, İDGSA,1982,İstanbul
Hotan, H., Mimari Perspektif ve Gölge, YEM yayını, 1999, İstanbul
Cole, A., Perspective, Dorling Kindersley Limited, ,1992, London
Canbulat, T. (2018) İç Mimarlıkta Teknik Resim: Tanımlar-Tasarı Geometri Teknik Resim-Perspektif. Remzi Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Uygulama 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 4 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 4 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Perspektife giriş: tanım, amaç ve. içerik aktarımı. Ders
2 İzometrik Perspektif Ders
3 Dimetrik Perspektif Ders
4 Trimetric Perspektif Ders
5 Kavaliyer Perspektif Ders
6 Militer Perspektif Ders
7 Ara Sınav
8 Konik Perspektif Ders
8 Konik Perspektif Ders
8 Konik Perspektif Ders
8 Konik Perspektif Ders
8 Konik Perspektif Ders
8 Konik Perspektif Ders
8 Konik Perspektif Ders
15 Dönem Sonu Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İki ve üç boyutlu görsel iletişim dilini oluşturan teknik çizim yöntem ve standartlarını bilme ve uygulama Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Objeden mekana farklı ölçeklerdeki tasarımları iki ve üç boyutlu olarak teknik çizim yöntemleriyle ifade edebilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Karşılaştığı grafik anlatım biçimlerinde hangi teknik çizim yönteminin kullanıldığını ayırt edebilme, çoklu okumalar ve eleştiri yapabilme. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Perspektif ilkelerini temel tasarım, matematik ve geometri ilkeleriyle ilişkilendirir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Perspektif ilkelerini iki ve üç boyutlu çizimler yapmakta kullanılan bilgisayar pragramlarına müdahale etmede kullanır. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İki ve üç boyutlu görsel iletişim dilini oluşturan teknik çizim yöntem ve standartlarını bilme ve uygulama 5 5 5 5 1 2 2 2 2 3 4 5
Objeden mekana farklı ölçeklerdeki tasarımları iki ve üç boyutlu olarak teknik çizim yöntemleriyle ifade edebilme 5 5 5 5 1 2 3 4 2 3 4 4
Karşılaştığı grafik anlatım biçimlerinde hangi teknik çizim yönteminin kullanıldığını ayırt edebilme, çoklu okumalar ve eleştiri yapabilme. 5 5 5 5 4 2 3 4 3 3 4 4
Perspektif ilkelerini temel tasarım, matematik ve geometri ilkeleriyle ilişkilendirir. 5 5 5 5 3 3 3 2 3 4 2 3
Perspektif ilkelerini iki ve üç boyutlu çizimler yapmakta kullanılan bilgisayar pragramlarına müdahale etmede kullanır. 4 4 4 4 3 2 3 2 2 4 4 3