Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Perspektif | İMÇ225 | 3 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim, yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ozan PEKER |
Amaç |
Öğrenicini, üç boyutlu düşünme ve ifade edebilme becerisinin kazandırılması, iki boyutlu çizimden üçüncü boyuta ve üç boyuttan iki boyuta çizim yapılabilmesi. İç mekan tasarımında üç boyutlu görseller oluşturabilmesi ve üç boyutlu görsel iletişim dilini ve perspektif çizim yöntemlerini öğrenmesi. |
Ders İçeriği |
Paralel perspektif (aksonometrik ve eğik) ve Konik Perspektif (kaçışlı) türlerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Şahinler, O., Artistik Perspektif, İDGSA,1982,İstanbul
Hotan, H., Mimari Perspektif ve Gölge, YEM yayını, 1999, İstanbul Cole, A., Perspective, Dorling Kindersley Limited, ,1992, London Canbulat, T. (2018) İç Mimarlıkta Teknik Resim: Tanımlar-Tasarı Geometri Teknik Resim-Perspektif. Remzi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 4 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Perspektife giriş: tanım, amaç ve. içerik aktarımı. | Ders |
2 | İzometrik Perspektif | Ders |
3 | Dimetrik Perspektif | Ders |
4 | Trimetric Perspektif | Ders |
5 | Kavaliyer Perspektif | Ders |
6 | Militer Perspektif | Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Konik Perspektif | Ders |
8 | Konik Perspektif | Ders |
8 | Konik Perspektif | Ders |
8 | Konik Perspektif | Ders |
8 | Konik Perspektif | Ders |
8 | Konik Perspektif | Ders |
8 | Konik Perspektif | Ders |
15 | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İki ve üç boyutlu görsel iletişim dilini oluşturan teknik çizim yöntem ve standartlarını bilme ve uygulama | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Objeden mekana farklı ölçeklerdeki tasarımları iki ve üç boyutlu olarak teknik çizim yöntemleriyle ifade edebilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Karşılaştığı grafik anlatım biçimlerinde hangi teknik çizim yönteminin kullanıldığını ayırt edebilme, çoklu okumalar ve eleştiri yapabilme. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Perspektif ilkelerini temel tasarım, matematik ve geometri ilkeleriyle ilişkilendirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Perspektif ilkelerini iki ve üç boyutlu çizimler yapmakta kullanılan bilgisayar pragramlarına müdahale etmede kullanır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İki ve üç boyutlu görsel iletişim dilini oluşturan teknik çizim yöntem ve standartlarını bilme ve uygulama | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Objeden mekana farklı ölçeklerdeki tasarımları iki ve üç boyutlu olarak teknik çizim yöntemleriyle ifade edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 |
Karşılaştığı grafik anlatım biçimlerinde hangi teknik çizim yönteminin kullanıldığını ayırt edebilme, çoklu okumalar ve eleştiri yapabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Perspektif ilkelerini temel tasarım, matematik ve geometri ilkeleriyle ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 |
Perspektif ilkelerini iki ve üç boyutlu çizimler yapmakta kullanılan bilgisayar pragramlarına müdahale etmede kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 |