Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klavye Teknikleri I | HBS103 | 1 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders her hafta 2 saat teorik, 1 saat uygulama şeklinde yapılır. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
On parmak klavye tekniğini kullanmak |
Ders İçeriği |
Öğrencinin F klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
Ders Kaynakları |
E-ders Notları , Hız Testi Uygulama Metinleri
Atıgan, F. (2013). '10 Parmak F Klavye Öğrenimi'. Nobel Yayınevi. Keskin, N. (2013). 'Klavye Teknikleri'. Ekin Yayınevi. Klavye ders notları, 10 parmak sürüm 1.1, Logo Yazılım Tarhan Öztoprak, M. (2007). 'Klavye Teknikleri'. Seçkin Yayıncılık. E-ders Notları , Hız Testi Uygulama Metinleri Atıgan, F. (2013). '10 Parmak F Klavye Öğrenimi'. Nobel Yayınevi. Keskin, N. (2013). 'Klavye Teknikleri'. Ekin Yayınevi. Klavye ders notları, 10 parmak sürüm 1.1, Logo Yazılım Tarhan Öztoprak, M. (2007). 'Klavye Teknikleri'. Seçkin Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yazı yazmaya hazırlık için Bilgisayar Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
2 | Klavye Kavramı:Q ve F klavye farkı, F klavyenin üstünlükleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
3 | Bilgisayarda yazım için Microsoft Word programı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
4 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
5 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
7 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
10 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
11 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
12 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Hız çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
13 | Hız çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
On parmak klavye kullanımı | |||
Hızlı yazma becerisi | |||
Hatasız yazma becerisi | |||
Klavyeye bakmadan yazma becerisi | |||
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
On parmak klavye kullanımı | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hızlı yazma becerisi | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hatasız yazma becerisi | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Klavyeye bakmadan yazma becerisi | Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
On parmak klavye kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hızlı yazma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hatasız yazma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klavyeye bakmadan yazma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
On parmak klavye kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hızlı yazma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hatasız yazma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klavyeye bakmadan yazma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
F klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
F klavye temel sıra tuşlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |