Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İdari Yargılama Hukuku | HBS210 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | TÜRKÇE, YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İdari yargıya ilişkin temel ilkelerin ve bu alandaki hukuk kurallarının hukuk devleti ilkesi özümsenerek yorumlanmasına yönelik analitik becerilerin aktarılması. |
Ders İçeriği |
İdari Yargılama Hukuku dersi; Muhakeme Hukukunun Bir Dalı Olarak İdari Yargılama Hukuku, Yargılama Usulünün Önemi ve İşlevi, İdari Yargılama Usulünün Alanı, İdari Yargı Teşkilatı,İdari Yargının Görev Alanı, İdari Yargıda Davaya Konu Olabilen Hukuki Muameleler, İdari Yargıda Dava Türleri, İdari Yargılama Hukukunda Davanın Konusu, İdari Yargılama Usulünde Yargılamanın Aşamaları, Davanın açılması ve Dava Dilekçesi, Dava dilekçesinde bulunması gereken hususlar, Dava Dilekçelerinin Verileceği Yerler, Dava Dilekçesi Üzerine İlk İnceleme, İdari Yargılama Hukukunda Davanın Tarafları, İptal Davasında Davacı Olabilme Koşulları, İptal Davasında Menfaat İhlali Şartı, İptal ve Tam Yargı Davalarında Davalı Olabilme Koşulları, Özel Hukuk Kişilerinin Davalı Olup Olamayacağı, İdari Yargılama Hukukunda Süreler, İdari Yargılama Hukukunda Davanın İhbarı, Davaya Müdahale, Davanın Taraflarında Değişiklik, Bağlantılı Davalar, İdari Yargılama Usulünde Dava Çeşitleri, İptal Davasında Hukuki Gerekçeler, Tam Yargı Davasında Hukuki Gerekçeler, Yürütmenin Durdurulması, Re’sen araştırma ilkesi, Duruşma, İvedi Yargılama Usulü, İYUK m. 31. HMK'ya atıf yapılan hususlar, Yargı Kararlarının Uygulanması, Kanun Yolları, Alternatif Çözüm Yolları konularından oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Temel Hukuk Dizisi
İdari Yargılama Hukuku (THD)
Prof. Dr. Ender Ethem Atay
4. Baskı,
Eylül 2022
İdarî Yargılama Hukuku (Temel Bilgiler) Ramazan Çağlayan 9. Baskı, Eylül 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdari yargının görev alanı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması |
2 | İdari yargı kuruluşları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Uyuşmazlık mahkemesi ve uyuşmazlıkların çözümü | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Dava türleri ve özellikleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | İptal davası | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Tam yargı davası | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Pratik çalışma | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Yürütmenin durdurulması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | İdari davalarda taraflar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Dava açma süresi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Davanın açılması ve biçimine ilişkin koşullar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Dava açmanın sonuçları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Kanun yolları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
14 | Kanun yolları,PRATİK ÇALIŞMA | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İdari yargı sisteminin Türkiye’deki gelişimini ve özelliklerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İdari yargının görev alanı ile idari yargı yetkisinin sınırlarını belirleyebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İdari yargı kuruluşlarını ve bu kuruluşların görev ve yetkilerini anlatabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İdari davaların açılmasını ve idari dava türlerini anlatabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İdari yargılama yöntemini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İdari yargı sisteminin Türkiye’deki gelişimini ve özelliklerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari yargının görev alanı ile idari yargı yetkisinin sınırlarını belirleyebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari yargı kuruluşlarını ve bu kuruluşların görev ve yetkilerini anlatabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari davaların açılmasını ve idari dava türlerini anlatabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari yargılama yöntemini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |