Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tebligat Hukuku | HBS216 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Selen BELTEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tebligat Hukukuna ilişkin bilgileri açıklamak. |
Ders İçeriği |
Tebligat Hukukunun önemi açıklanır. Tebligat hukuku açısından uygulamada ortaya çıkan başlıca sorunlar ve çözüm önerileri konusunda bilgi verilir. Tebliğ (Tebligat) Tanımı - Tebliğ Tutanağı açıklanır. tebliğin kime, nerede, ne zaman yapılacağı, muhatabın başka yere gitmesi, tebellüğden kaçınma ve tebliğ imkânsızlığı konularında teorik bilgi verilir. İlân yoluyla tebliğ ve usulsüz tebliğ açıklanır. Yabancı Memlekette Tebliğ Usulü açıklanır. Kazaî tebligat halinde adres değiştirmenin bildirilmesi mecburiyeti, icra tebliğleri halinde adres değiştirmenin bildirilmesi mecburiyeti ve doğrudan tebliğ halleri, tebellüğ edecek şahsın hasım olması ve cezai hükümler açıklanır. Tebligat Hukukuna ilişkin Yargıtay uygulaması konusunda bilgi verilir. |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Murat Atalı, Doç. Dr. İbrahim Ermenek, Dr. S. Hilal Üçüncü, Tebligat Hukuku, Seçkin Yayıncılık
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tebligatın tanımı, unsurları, hukuki niteliği ve önemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Tebligat hukukuna giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Tebligat Hukuku İle İlgili Temel Usuli İlkeler ve Tebligat Hukukunun Kaynakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Tebligat Yapmaya Yetkili Merciler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Tebligat Ücret ve Masrafları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Tebligat Türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Tebligat Türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV-Tebligatın Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Tebligat Yapılabilecek Kişiler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Tebligatın Yapılacağı Yer ve Tebligatta Uyulacak Süreler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Usulsüz Tebligat | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Yabancı Ülkelerdeki Türklere ve Yabancılara Tebligat Yapılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Tebligat Suç ve Cezaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Genel Tekrar ve Uygulama | Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tebligat kavramı, önemi, tebligat aşamaları ve türleri öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tebligat yapabilecek merciler, tebligat yapılabilecek kişiler, tebligat zamanı ve süreleri öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Usulsüz tebligat öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tebligat suç ve cezaları öğrenilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tebligat kavramı, önemi, tebligat aşamaları ve türleri öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tebligat yapabilecek merciler, tebligat yapılabilecek kişiler, tebligat zamanı ve süreleri öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Usulsüz tebligat öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tebligat suç ve cezaları öğrenilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |