Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anayasa Hukuku | HBS219 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Anayasa Hukukunun temel kavramlarını öğrencilere öğreterek, çağdaş anayasaların temel özellikleri ve tarihsel gelişimi ile ilgili analiz yapabilme becerisi kazandırmaktır |
Ders İçeriği |
Ders, ilk defa Birleşik Krallıkta ortaya çıkan mutlak monarşinin sınırlandırma girişimleriyle başlayan, ardından ABD’de 1787 Anayasasıyla belirgin hale gelen anayasal kavram ve kurumların ayrıntılı bir analizini içermektedir |
Ders Kaynakları |
1. Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınları, 16. Baskı, Bursa, 2010.
1. Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınları, 16. Baskı, Bursa, 2010 Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınları, 16. Baskı, Bursa, 2010. Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, 16. Baskı, Bursa, 2010. Kısa Anayasa Hukuku Kemal GÖZLER Ekin Yayınevi Anayasa Hukuku Prof. Dr. Zafer GÖREN Yetkin Yayınları Anayasa Hukuku Temel Kavramlar ve Türk Anayasa Hukuku Prof. Dr. Ömer ANAYURT Seçkin Yayın Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, 16. Baskı, Bursa, 2010. Kısa Anayasa Hukuku Kemal GÖZLER Ekin Yayınevi Anayasa Hukuku Prof. Dr. Zafer GÖREN Yetkin Yayınları Anayasa Hukuku Temel Kavramlar ve Türk Anayasa Hukuku Prof. Dr. Ömer ANAYURT Seçkin Yayın Kemal GÖZLER (2018); Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anayasa Hukukunun Kaynakları. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
2 | Anayasa Kavramı ve Anayasa Çeşitleri. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
3 | Anayasacılık Düşüncesi. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
4 | Anayasanın Yapılması ve Değiştirilmesi. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
5 | Anayasacılığın Araçları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
6 | Siyasi İktidar, Devlet Kavramı, Devletin Unsurları, Devlet Biçimleri. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Kuvvetler Ayrılığı, Devlet Şekilleri. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
8 | Demokrasi. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Seçimler ve Seçim Sistemleri. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
10 | Siyasi Parti Kavramı ve Siyasi Parti Çeşitleri. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
11 | Türkiye’de Anayasal Gelişmeler (Tarihsel Gelişim-1924,1961 Anayasalarının Temel Nitelikleri) | Sözlü |
11 | Hükûmet Sistemleri. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | Kuvvetler Ayrılığı: Yasama, Yürütme, Yargı. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
13 | Hukuk Devleti. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
14 | İnsan Hakları ve Temel Hak ve Hürriyetler Rejimi. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anayasa Kavramını ve türlerini öğrenir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Kuvvetler Ayrılığını öğrenir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Türk Anayasal gelişmelerini öğrenir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Anayasa Kavramını ve türlerini öğrenir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Kuvvetler Ayrılığını öğrenir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Türk Anayasal gelişmelerini öğrenir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anayasa Kavramını ve türlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuvvetler Ayrılığını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Anayasal gelişmelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anayasa Kavramını ve türlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuvvetler Ayrılığını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Anayasal gelişmelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |