Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim | HBS221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresi kazanmak ve örgütsel ilişkilerde etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirmek |
Ders İçeriği |
İletişim temel kavramları, iletişim türleri, etkili iletişim, etkili dinleme, iletişim engelleri ve çözüm yolları, empatik iletişim, çatışma yönetimi |
Ders Kaynakları |
Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, 2022. Prof. Dr. Hasan TUTAR, 10. Baskı, Seçkin Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve iletişimde temel kavramlar | Ders Beyin Fırtınası |
2 | İletişim süreci ve özellikleri | Ders Beyin Fırtınası |
3 | İletişim türleri | Ders Beyin Fırtınası |
4 | İletişim engelleri | Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sözsüz iletişim (beden dili) | Ders Beyin Fırtınası |
7 | Örgütsel İletişim | Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Örgütsel iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
10 | İkna edici iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Empatik iletişim | Ders Beyin Fırtınası |
12 | İletişim ve Çatışma | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Çatışma yönetimi | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Genel tekrar | Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim süreci ve özelliklerini açıklar | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
-İletişim türlerini sınıflar | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
İletişim engellerini tanımlar | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri kazanır | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
İletişim çeşitlerini açıklar | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim süreci ve özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
-İletişim türlerini sınıflar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim engellerini tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim çeşitlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |