Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Medeni Usul Hukuku | HBS102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | TÜRKÇE,YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Medenî usul hukuku, özel hukuktan kaynaklanan uyuşmazlıkların rasyonel bir şekilde çözümünü ve bu sayede sübjektif hakkın korunmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Medeni Usul Hukukuna genel bir giriş yaptıktan sonra mahkemeler teşkilatı, görev ve yetki konuları, dava, tahkikat, deliller, yargılama usulleri, davadaki özel durumlar, kanun yolları, kesin hüküm ve tahkim konuları bu ders kapsamında ayrıntıları ile incelenir. |
Ders Kaynakları |
Medeni Usul Hukuku Temel Bilgiler
Prof. Dr. Hakan Pekcanıtez,Prof. Dr. Oğuz Atalay,Prof. Dr. Muhammet Özekes
16. Baskı,
Eylül 2022
Adalet Meslek Yüksekokulları İçin Medeni Usul Hukuku (MYO) Prof. Dr. Ali Cem Budak ,Prof. Dr. Varol Karaaslan |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Medenî usul hukukuna giriş | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
2 | Yargı kavramı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
3 | Mahkeme teşkilatı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
4 | Görev kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
5 | Yetki kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
6 | Yargı görevlileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | Usul işlemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
8 | Davanın tarafları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
9 | Medeni usul hukukuna hâkim olan ilkeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
10 | Dava kavramı; Dava çeşitleri; Davanın açılması; Dava açılmasının sonuçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
10 | Dava kavramı; Dava çeşitleri; Davanın açılması; Dava açılmasının sonuçları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
12 | Dava dosyasının işelmden kaldırılması, Davadan feragat | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
13 | Davaların ayrılması ve birleştirilmesi, Pratik çalışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
14 | Kanun yolları,Pratik çalışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Medeni usul hukukunun amacını, temel işlevlerini, adli yargı teşkilatının yapısını ve mahkemelerde görev alan adli personelin görevlerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir davanın hangi mahkemede açılacağını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hukuk davasının aşamalarını, türlerini ve dava şartlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hukuk davasında kimlerin taraf olabileceğini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Nasıl dava açılacağını, dava açmanın hukuki sonuçlarını ve davaya nasıl cevap verileceğini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medeni usul hukukunun amacını, temel işlevlerini, adli yargı teşkilatının yapısını ve mahkemelerde görev alan adli personelin görevlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir davanın hangi mahkemede açılacağını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hukuk davasının aşamalarını, türlerini ve dava şartlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hukuk davasında kimlerin taraf olabileceğini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nasıl dava açılacağını, dava açmanın hukuki sonuçlarını ve davaya nasıl cevap verileceğini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |