Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İdare Hukuku | HBS114 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | TÜRKÇE,YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Devlet yapısını ve devlet-birey ilişkilerini, idare hukuku kuramları ve ilgili mevzuat bakımından ele alır. Yargı kararlarıyla somutlaştırır. İdari işlem ve eylemleri yasal bir zeminde ele almayı ve hukuk devleti ışığında idarenin hukuki sorumluluğunu açık etmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
İdare hukukunun temel ilkeleri, Türk idari sistemi, hukuk devleti ilkesi ve idare, merkezi yönetim-yerel yönetimler, insan haklarının korunması. |
Ders Kaynakları |
İdare Hukuku Dersleri
Yazar: Ramazan ÇAĞLAYAN
Adalet Yayınları
İdare Hukuku Dersleri Kemal Gözler, Gürsel Kaplan Ekin Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdare Kavramı ve İdare Hukuku | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
2 | İdari Teşkilâta Hâkim Olan İlkeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
3 | Merkezi İdare | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
4 | Yerinden Yönetim İdareleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
5 | İdari işlemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
6 | Kamu Hizmeti | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Kamu hizmeti, vize | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
8 | Kolluk | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | İdarenin Hareket Araçları | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
10 | Kamu Görevlileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
11 | Kamu Malları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
12 | İdarenin Sorumluluğu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
13 | İdarenin Yargı ve Yargı dışı denetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
13 | İdarenin Yargı ve Yargı dışı denetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İdari faaliyetleri belirleyebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İdari işlem kavramını tanımlayarak türlerini açıklayabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İdari teşkilata hakim ilkeleri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kamu hizmeti ve kolluk olarak gerçekleşen idari faaliyetlerin hukuki rejimini analiz edebilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İdari faaliyetleri belirleyebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari işlem kavramını tanımlayarak türlerini açıklayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari teşkilata hakim ilkeleri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu hizmeti ve kolluk olarak gerçekleşen idari faaliyetlerin hukuki rejimini analiz edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |