Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etkili ve Güzel Konuşma | BÜR122 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa TOPKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Sesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
1. Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara, 2007. 2. Mustafa Gündüz, Güzel Konuşma ve Yazma, Fil Yay., İstanbul, 1995. 3. Birol Vural, Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yay., İstanbul, 2004. 4. George Kops, Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Gün Yay., İstanbul, 2005.
Diksiyon I, Milli Eğitim Bakanlığı, 2006, Ankara. TAŞER, Suat (2000). Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınları, İstanbul. YAMAN, Ertuğrul (2004). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Gazi Kitabevi, Ankara. Sırr ER, Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon, Hayat Yay, İstanbul, 2010 Sıddık AKBAYIR, Dil ve Diksiyon Yazılı ve Sölü Anlatım Bozuklukları, Akçağ Yayınları, 2007 Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Suat Yamaner, Deniz Kitap, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Programı İşleyiş ve Etkinlikleri Üzerine Genel Tanıtım | Ders |
2 | Ses ve Konuşma Aygıtlarının Tanıtılması | Ders |
3 | Kendini İfade Edişe Yönelik Sunuşlar | Ders |
4 | Genel Kapsamı ile İletişim ve İletişim Kurabilme Becerisi | Ders |
5 | Yüz yüze Görüşme ve Planlama Aşamaları | Ders |
6 | Konuşmanın Teknik Hazırlığı | Ders |
7 | Konuşmanın Psikolojik Hazırlığı | Ders |
8 | Fiziksel, Yazınsal ve Anlatımsal Hazırlık ve ara sınav | Ders |
9 | Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar | Ders |
9 | Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar | Ders |
11 | Dinleyiciye Hakimiyet/Dinleyiciyi Kavramak | Ders |
12 | İş Görüşmelerinde Beden Dili | Ders |
13 | Kitleye, Gruba, Bireye Karşı Etkin ve Güzel Konuşmanın Temel Adımları | Ders |
14 | Kendini ifade Edişe Yönelik Sunuşlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir topluluk karşısında, mikrofon başında veya kürsü önünde konuşma becerilerini geliştirirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Sınav | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir topluluk karşısında, mikrofon başında veya kürsü önünde konuşma becerilerini geliştirirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |