Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hızlı Yazma ve Okuma Teknikleri | BÜR134 | 3 | 1 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa TOPKAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Hızlı okuma ve yazma tekniklerini vererek öğrencinin büro ortamında ve toplantılarda etkinliğini arttırmak. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere, dersin amacına yönelik hızlı okuma ve yazma becerisi kazandırmak ve bu doğrultuda takım çalışmaları yaptırmak. |
Ders Kaynakları |
Adil Maviş; Anlayarak hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri
Firdevs Güneş, Hızlı Okuma Teknikleri Donald H. Weiss, Kolay ve Etkili Yazma teknikleri http://www.hizliokuma.org Reha Oğuz Türkan ve Tuğrul Türkan, Etkin Hızlı Okuma, İmge kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hızlı yazma ve okumanın önemi ve dersin araçları | Ders Grup Çalışması Sözlü |
2 | Etkin yazma ve okumanın önemi, etkin yazma ve okumaya engel oluşturan faktörler, | Ders Grup Çalışması Sözlü |
3 | Hızlı yazma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
4 | Hızlı Not Alma Teknikleri, Yazılanların Düz Yazıya Çevrilmesi | Ders Grup Çalışması Sözlü |
5 | Kısaltarak yazma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
6 | Hızlı okuma ve yazmanın temel değişkenleri; hız, kavrama ve hatırlama | Ders Grup Çalışması Sözlü |
7 | Hız için göz egzersizleri, yatay ve dikey okuma, göze ritim kazandırma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
9 | Yazının ana temasını bulma, yazının kavramlarını çıkartabilme teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
9 | Yazının ana temasını bulma, yazının kavramlarını çıkartabilme teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
10 | Üstün okuma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
11 | Ara sınav | |
12 | Atlayarak okuma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
13 | Seçerek okuma teknikleri | Ders Grup Çalışması Sözlü |
14 | Okuma hızını arttırma çalışmaları: örnek uygulamalar | Ders Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Atlayarak okuma tekniğini öğrenme | Sözlü Sınav Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yazının ana fikrini bulma yeteneğini kazandırma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hızlı okuma ve yazma tekniklerini tanıma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Seçerek okuma tekniğini öğrenme | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hızlı okuma için göz egzersizlerini ve göze ritim kazandırma tekniklerini tanıma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kısaltarak yazma tekniklerini kazandırmak | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atlayarak okuma tekniğini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazının ana fikrini bulma yeteneğini kazandırma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hızlı okuma ve yazma tekniklerini tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seçerek okuma tekniğini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hızlı okuma için göz egzersizlerini ve göze ritim kazandırma tekniklerini tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kısaltarak yazma tekniklerini kazandırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |