Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro İktisat | SAY106 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Özgür ÖZCAN |
Amaç |
Makro iktisadi yapının işleyişini, milli gelir ile ilgili kavramları ve hesaplama yöntemlerini, istihdam ve işsizlik sorunlarını, para ve enflasyonu, Toplam talep, faiz oranı, fiyatlar ile Milli gelirin denge seviyesini, dış ticaret teorisi ve politikalarını, ekonomik büyüme ve kalkınmayı açıklayabilmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste ana başlıklarıyla; Milli gelir ve istihdam, Para ve para politikaları, Dış ticaret, Ekonomik büyüme, Ekonomik dalgalanma ve gelir dağılımı işlenir. |
Ders Kaynakları |
Makro İktisada Giriş Kemal Yıldırım, Nisan Yayınevi, 2019
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 2 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makroekonomiye Giriş | Ders |
2 | Milli Hasıla ve Milli Gelirin Ölçümü | Ders |
3 | İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme | Ders |
4 | Toplam Harcama ve Denge Üretim | Ders |
5 | Toplam Harcama ve Denge Üretim | Ders |
6 | Devlet ve Mali Politika | Ders |
7 | Devlet ve Mali Politika ve ara sınav | Ders |
8 | Para Talebi, Denge Faiz Oranı | Ders |
9 | Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep | Ders |
9 | Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep | Ders |
11 | Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi | Ders |
11 | Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi | Ders |
13 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. | Ders |
14 | IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |