Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumları Yönetimi I | SAY205 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Hakan DEĞERLİ |
Amaç |
Öğrenci bu dersin sonunda sağlık kavramını, sağlık sistemini, sağlık sisteminin örgütlenmesini, tasarımını ve Türkiye’deki sağlık örgütlenmesini öğrenir.. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde Sağlık kavramı, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, sağlık hizmetleri kullanımı etkileyen faktörler, sağlık sistemi, etkili sağlık sisteminin özelliklerini, sağlık kurumlarının yapısal tasarımı, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesi, uluslararası sağlık kuruluşları konuları yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Şahin Kavuncubaşı ve Selami Yıldırım
Sağlık Bakanlığı Veritabanı Tengilimoğlu,D.,Işık, O.,Akbolat,M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, 2012. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Sağlığı etkileyen Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Hizmetleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık Kurumları ve İşlevleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Türkiye'de Sağlık Örgütlenmesi ve Sağlık Bakanlığı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sağlık Kurumları Yönetimine Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Hastane Organizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Hastane Yönetim Kurulları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Tıp Hizmetleri Organizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Hastane Yöneticisi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Hastane Yöneticisi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Üniversite Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Sağlık Kurumlarında Kurumlararası İşbirliği Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık kavramını öğrenir Sağlığı etkileyen faktörleri öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık sistemini, etkili sağlık sisteminin özelliklerini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesini kavrar Uluslararası sağlık kuruluşlarını öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık kavramını öğrenir Sağlığı etkileyen faktörleri öğrenebilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 |
Sağlık sistemini, etkili sağlık sisteminin özelliklerini kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 |
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesini kavrar Uluslararası sağlık kuruluşlarını öğrenebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 4 |